۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
مدیرکل انتقال خون استان تهران خبر داد؛
مدیرکل انتقال خون استان تهران از افزایش ۳۶ درصدی اهدای خون در لیالی قدر خبر داد.
کد خبر: ۳۷۰
افزایش ۳۶ درصدی اهدای خون در شب های قدر

به گزارش سرطان نیوز، محمدرضا مهدی زاده با اشاره به اینکه در سه شب قدر و با حضور انسان دوستانه مردم پایتخت برای کمک به بیماران، شاهد مراجعه ۴ هزار و ۹۱۸ نفر به مراکز اهدای خون بودیم، گفت: از میان مراجعه کنندگان، ۳۹۷۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی اضافه کرد: در میان اهداکنندگان خون که در شب‌های قدر برای زندگی بخشیدن به بیماران آستین بالا زدند، ۷۲۱ نفر برای اولین بار به جمع اهداکنندگان خون پیوستند که امید ما این است با استمرار این حضور، شاهد نسل جوان و جدیدی از اهداکنندگان خون را در سال‌های بعد داشته باشیم.

مهدی زاده ادامه داد: از میان اهداکنندگان خون پایتخت در شبهای قدر، یک هزار و ۴۳۱ نفر جز کسانی بودند که در سال‌های قبل سابقه انجام این کار ارزشمند را داشتند و همچنین یک هزار و ۸۱۸ نفر نیز در دسته اهداکنندگان مستمر بودند که از یاوران همیشگی بیماران نیازمند به خون محسوب می‌شوند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران ضمن اشاره به افزایش ۱۹ درصدی مشارکت بانوان برای اهدای خون در لیالی قدر نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: از مردم شریف و نوعدوست که اهدای خون را یک وظیفه انسانی می‌دانند، تقدیر و تشکر می‌کنم و البته همه مردم باید بدانند که اهدای خون یک ضرورت روزانه است چون نیاز بیماران به خون، یک نیاز همیشگی است و بنابراین توصیه ما این است که جوانان و بانوان، بیش از گذشته و به صورت مستمر در صف داوطلبان اهدای خون حاضر شوند تا بتوانیم تأمین کننده خون و فرآورده‌های خونی بیش از ۱۶۰ مرکز درمانی پایتخت باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
13:00 - 1403/02/29
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:
تولید ۳۵۰ هزار واحد پلاسما در دستورکار/فروش پلاسما سلامت بدن را به خطر می‌اندازد
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: تا پایان امسال ۳۵۰ هزار واحد پلاسما تولید می‌شود، ولی نیاز کشور بیش از این مقدار است و بخش خصوصی به جای فروش پلاسما که ممنوع است، باید پلاسمای بیشتری تولید و از کنار آن از محل درآمدی که به دست می‌آورد، پالایشگاه ایجاد کند.
12:35 - 1403/02/29
رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛
تحریم «دارو» برخلاف ادعای غرب / حذف ارز تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی از تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه و بودجه است، گفت: در نظر داریم سیاست ارز ترجیحی را به «ارز یارانه‌ای» تغییر دهیم؛ سیاست ما با ارائه ارز یارانه‌ای کنترل قیمت نهایی برای مصرف‌کننده است.
09:23 - 1403/02/29
با شکایت سازمان بازرسی و رای دیوان عدالت اداری انجام شد؛
ابطال یک دستورالعمل غیرقانونی معاون وزارت بهداشت درباره برخورد با تخلف پزشکان
با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری بخش‌هایی از از دستورالعمل ارائه عادلانه خدمات تخصصی پایدار در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه/ دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور (ابلاغی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) ابطال شد.
پیشنهاد امروز