۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
زنی در انگلستان که بخشی از یک مطالعه تشخیص سرطان روده بزرگ با استفاده از هوش مصنوعی بود، پس از شناسایی بیماری و برداشته شدن آن با استفاده از جراحی، حالا از این بیماری نجات یافته و درمان شده است
کد خبر: ۷۰۱۹

به گزارش سرطان نیوز، در این مطالعه، هوش مصنوعی بافتی را که به طور بالقوه نگران‌کننده بوده و ممکن است توسط چشم انسان نادیده گرفته شود، برای پزشکی که کولونوسکوپی را انجام می‌دهد، نشان می‌دهد

 هوش مصنوعی حدود یک سال پیش و پس از اینکه ژان تایلر ۷۵ ساله پذیرفت بخشی از این مطالعه باشد، تعدادی پولیپ و یک ناحیه سرطانی را در کولونوسکوپی وی شناسایی کرد. او سپس تحت عمل جراحی قرار گرفت و از آن زمان تاکنون بهبود یافته است.


بیشتر بخوانید
 

کالین ریس مسوول اصلی این مطالعه، این روش را پیشرو در جهان در زمینه بهبود تشخیص توصیف کرد و گفت که هوش مصنوعی احتمالا به ابزار اصلی مورد استفاده پزشکی در سال‌های آینده تبدیل خواهد شد.

نتایج این مطالعه با حضور حدود ۲۰۰۰ بیمار از ۱۰ مرکز NHS در پاییز امسال مشخص می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
11:58 - 1403/01/29
سابقه ۱۴ ساله تولید مکمل‌های غذایی و دارویی در کشور
رئیس سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی با اشاره به سابقه ۱۴ ساله تولید مکمل در کشور و ساخت مکمل‌های گیاهی از دهه ۴۰ گفت: دستاورد‌هایی که در حوزه تولید مکمل‌ها به دست آورده‌ایم، نتیجه یک نگاه استراتژیک و رویکردی است که در گذشته وجود داشته است.
پیشنهاد امروز