۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
بیشترین تلفات شبانه روز گذشته در جهان مربوط به هنگ کنگ با ۹ فوتی است.
کد خبر: ۶۹۸۸
 

به گزارش سرطان نیوز، طبق جدیدترین آمار از میزان ابتلا به ویروس کرونا و شمار تلفات بیماری کووید-۱۹ در جهان، تا به امروز ۲۲ مه تا کنون ۶۸۸ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۵۶۲ نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد ۶ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۳۳۲ نفر جان باخته اند. همچنین طبق آمار موجود تاکنون حداقل ۶۶۱ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۹۳۳ بیمار مبتلا به کرونا از این بیماری بهبود یافته اند.

طبق آمار ثبت شده:

آمریکا با ابتلای ۱۰۷ میلیون و ۴۲ هزار و ۴۶۰ نفر و فوت یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۳۴۵ نفر بر اثر کرونا در صدر قرار دارد. در شبانه روز گذشته در آمریکا ۵ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. در شبانه روز گذشته ۷۱۱ مورد ابتلای جدید به کرونا نیز در آمریکا ثبت شد.

بیشترین تلفات شبانه روز گذشته در جهان مربوط به هنگ کنگ با ۹ فوتی است. در هنگ کنگ تا کنون ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۳۹۶ نفر به کرونا مبتلا شده اند و ۱۳ هزار و ۷۱۸ نفر جان باخته اند. ۴۷۱ نفر هم در بیست و چهار ساعت گذشته به آمار مبتلایان به کرونا در این کشور اضافه شدند.

ایران با ۶ فوتی بعد از هنگ کنگ بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از کرونا را در شبانه روز گذشته در جهان داشته است. در این کشور طی شبانه روز گذشته ۸۶ مبتلای جدید ثبت شد. در ایران تا کنون ۷ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۲۲۴ نفر به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۱۴۶ هزار و ۲۳۶ نفر جان باخته اند.


بیشتر بخوانید


آمریکا نیز با ثبت ۵ مورد فوتی جدید براثر ابتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، رتبه سوم بالاترین میزان فوتی روزانه کرونا را در جهان به خود اختصاص داد. در شبانه روز گذشته ۷۱۱ مورد ابتلای جدید به این بیماری نیز در آمریکا ثبت شد. در مجموع تاکنون ۱۰۷ میلیون و ۴۲ هزار و ۴۶۰ مورد ابتلا و یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۳۴۵ مورد فوت ناشی از کرونا در این کشور به ثبت رسیده است.

کره جنوبی نیز در شبانه روز گذشته ۵ مورد فوتی و ۱۶ هزار و ۸۰۸ مورد ابتلای جدید به کرونا را ثبت کرد.

مکزیک با ثبت ۵ مورد فوتی و هزار و ۳۵۲ مورد ابتلای جدید در جایگاه بعدی قرار دارد.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته، اندونزی ۳ مورد فوتی و ۴۷۵ مورد جدید ابتلا به کرونا را ثبت کرده است.

از نظر مجموع مبتلایان به کرونا در جهان، پس از آمریکا، هند با ۴۴ میلیون و ۹۸۶ هزار و ۴۶۱ مبتلا و مرگ ۵۳۱ هزار و ۸۳۲ نفر بر اثر این بیماری در جایگاه دوم آمار مبتلایان قرار دارد.

فرانسه آمار ۴۰ میلیون و ۵۴ هزار و ۸۶۳ مبتلا و ۱۶۷ هزار و ۵۲ فوتی بر اثر کرونا را تا کنون ثبت کرده است.

در آلمان ۳۸ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۵۴ مبتلا و ۱۷۳ هزار و ۹۹۵ مرگ ناشی از کرونا ثبت شده است.

در برزیل، ۳۷ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۳۳۷ نفر تا کنون به کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد ۷۰۲ هزار و ۴۲۱ نفر جان باخته اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
08:25 - 1403/02/04
مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به انجام مطالعاتی از پارسال درباره ضرورت یا عدم لزوم ورود واکسن گارداسیل به برنامه واکسیناسیون ملی، گفت: در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد تمام افراد جامعه را ملزم به تزریق این واکسن کنیم.
پیشنهاد امروز