۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران در سال گذشته از دو هزار و ۲۲۸ عمل پیوند در چهار حوزه مغز استخوان، کبد، ریه و قلب در ۳۷ مرکز درمانی دانشگاهی حمایت کرده است.
کد خبر: ۶۹۶۶

به گزارش سرطان نیوز، بنابر اعلام وزارت بهداشت، با توجه به اهداف و وظایف تعریف شده برای هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران در قانون تشکیل این نهاد در خصوص فراهم سازی زمینه معالجه همه بیماران در داخل کشور، بی نیاز کردن کشور از اعزام بیماران به خارج از کشور و صرفه جویی ارزی در هزینه‌های درمانی بیماران، حمایت هیات امنای صرفه جویی ارزی از اعمال پیوند که با نیت خیر و نفس حق بنیان گذار این نهاد زنده یاد دکتر عباس شیبانی، از آغاز انجام این اعمال در کشور، شروع شده بوده، همچنان ادامه داشته و این هیات در سال ۱۴۰۱ از دو هزار و ۲۲۸ بیمار مورد عمل پیوند حمایت به عمل آورده است.

یکی از اهداف اصلی تشکیل هیات امنای صرفه جویی ارزی، فراهم سازی زمینه درمان همه بیماران در کشور است، بنابراین این نهاد از بدو تاسیس در تعامل مستقیم با حوزه‌های تخصصی وزارت بهداشت، نسبت به تامین زیرساخت‌های لازم برای انجام فرآیندهای درمانی بیماران در داخل کشور، اقدام کرده است.

مصداق عینی این موضوع، فعالیت هیات امنای صرفه جویی ارزی جهت تامین تجهیزات سرمایه‌ای مورد نیاز برای انجام انواع اعمال پیوند در داخل کشور و حمایت از اعزام نیروی تخصصی مورد نیاز برای انجام اعمال پیوند جهت حضور در دوره‌های آموزشی در خارج از کشور بوده است.

محورهای مساعدت هیات امنای صرفه جویی ارزی به اعمال پیوند شامل موارد ذیل است:

الف – مساعدت جهت تامین بخشی از هزینه‌های درمانی بیماران پیوندی (کبد، ریه، قلب، مغز استخوان)

ب- مساعدت در خصوص تامین بخشی از هزینه‌های دارویی بیماران پیوندی (کبد، ریه، قلب، مغز استخوان)

ج- تامین اقلام مصرفی مورد نیاز (ست‌ها و محلول‌ها) جهت انجام عمل پیوند (کبد، ریه، قلب، مغز استخوان)

د- تجهیز مراکز جدید و جایگزینی دستگاه‌های قدیمی موجود در مراکز پیوند با جدیدترین نسل دستگاه‌های با حمایت‌های به عمل آمده از سوی هیات امنای صرفه جویی ارزی، اعمال پیوند چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی رشد قابل توجهی در کشور داشته و تعداد مراکز پیوند نیز افزایش چشمگیری داشته است به صورتی که در حال حاضر پیوند مغز استخوان در ۱۶ مرکز، پیوند کبد در ۹ مرکز، پیوند قلب در ۸ مرکز و پیوند ریه در ۴ مرکز دانشگاهی انجام می‌شود.

افزایش تعداد مراکز از این لحاظ حائز اهمیت است که در صورت بروز عوارض جدی پس از انجام اعمال پیوندی به ویژه عارضه پس زدن پیوند، بیماران در کمترین زمان ممکن امکان دسترسی به مراکز پیوند را دارند.

هیات امنای صرفه جویی ارزی در سال ۱۴۰۱ از تعداد ۱۳۵۳ مورد عمل پیوند مغز استخوان حمایت به عمل آورده است که بیشترین تعداد پیوندها مربوط به بیمارستان دکتر شریعتی تهران، بیمارستان طالقانی تهران و بیمارستان نمازی شیراز بوده است.

هیات امنای صرفه جویی ارزی در سال گذشته از ۷۶۵ مورد عمل پیوند کبد حمایت به عمل آورده است که بیشترین تعداد پیوندها مربوط به بیمارستان ابوعلی سینای شیراز، بیمارستان حضرت امام خمینی تهران و بیمارستان طالقانی تهران بوده است.

هیات امنای صرفه جویی ارزی در سال ۱۴۰۱ از ۱۰۳ مورد عمل پیوند قلب حمایت به عمل آورده است که بیشترین تعداد پیوندها مربوط به بیمارستان شهید رجایی تهران، بیمارستان مسیح دانشوری تهران و بیمارستان حضرت امام خمینی تهران بوده است.

هیات امنای صرفه جویی ارزی در سال گذشته از هفت مورد عمل پیوند ریه حمایت کرده است که بیشترین تعداد پیوندها مربوط به بیمارستان ابوعلی سینای شیراز و بیمارستان مسیح دانشوری تهران بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
11:58 - 1403/01/29
سابقه ۱۴ ساله تولید مکمل‌های غذایی و دارویی در کشور
رئیس سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی با اشاره به سابقه ۱۴ ساله تولید مکمل در کشور و ساخت مکمل‌های گیاهی از دهه ۴۰ گفت: دستاورد‌هایی که در حوزه تولید مکمل‌ها به دست آورده‌ایم، نتیجه یک نگاه استراتژیک و رویکردی است که در گذشته وجود داشته است.
پیشنهاد امروز