۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
رئیس انجمن تالاسمی ایران گفت: برخی از داروهای بیماران تالاسمی به دلایل گوناگونی از جمله تحریم، با کمبود مواجه است. عرب، رئیس انجمن تالاسمی ایران گفت: در حال حاضر ۲۳ هزار بیمار تالاسمی در کشور شناسایی شده‌اند.
کد خبر: ۶۸۹۲

به گزارش سرطان نیوز، به گفته وی به دلایل گوناگونی از جمله تحریمِ ناجوانمردانه حوزه سلامت و به خصوص دارو، کمبود برخی داروی بیماران تالاسمی در کشور وجود دارد.

او افزود: داروهای بیماران تالاسمی با ارز نیمایی خریداری شده و به همین دلیل هزینه از جیب بیماران پنج برابر شده است و صندوق‌های بیمه گر بخشی از پول داروی بیماران تالاسمی را می دهند.


بیشتر بخوانید

تالاسمی؛ حکایت یک بیماری مادام العمر


او بیان کرد: در حال حاضر مواد اولیه داروهای تولید داخل، از خارج وارد می‌شود که به دلیل تحریم نیز کارخانه‌های داروسازی مجبور شده مواد اولیه را از شرکت دیگری وارد کنند که این موضوع سبب شده تا داروی مدنظر برای برخی از بیماران مشکلاتی را ایجاد کند.

او ادامه داد: از سال ۹۷ تا به امروز ۶۹۲ بیمار تالاسمی فوت و بیش از ده هزار نفر نیز دچار آسیب شده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جون

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
09:51 - 1403/01/09
اهم اقدامات «بیمه سلامت» برای فرار از «تله جمعیتی»
جوانی جمعیت، فرزندآوری و فرار از «تله جمعیتی» از جمله دغدغه‌های جدی کشور طی سال‌های اخیر بوده و در این راستا درمان مناسب و کم‌هزینه زوج‌های نابارور در دستور کار جدی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت قرار گرفته و در طرح‌هایی مانند بیمه رایگان مادران باردار و کودکان تا ۵ سالگی، گسترش مراکز درمان ناباروری و همچنین گسترش پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری خود را نشان داده است.
09:48 - 1403/01/09
پیگیری‌های نظام پزشکی در حادثه فوت متخصص قلب
رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به فوت یکی از متخصصین طرحی، بر پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از تکرار این قبیل حوادث تلخ و ناگوار که جامعه پزشکی را آزرده خاطر کرده است، تاکید کرد.
پیشنهاد امروز