۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
شیرزادی گفت: افرادی که به ذبح دام مشغول هستند، باید از وسایل محافظت کننده مانند دستکش، چکمه و لباس مناسب استفاده کنند.
کد خبر: ۶۸۳۷

به گزارش سرطان نیوز، محمد رضا شیرزادی، رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوانات مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در سال گذشته ده مورد فوت ناشی از بیماری تب کریمه کنگو  در کشور گزارش شده است.

به گفته وی از ابتدای سال جاری تا کنون پنج مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در کشور گزارش شده که خوشبختانه هیچ کدام از بیماران فوت نکرده اند.

او بیان کرد: افرادی که به ذبح دام مشغول هستند، باید از وسایل محافظت کننده مانند دستکش، چکمه و لباس مناسب استفاده کنند و ابزارشان را بعد از ذبح، ضدعفونی کنند و  خون‌آبه‌ها نیز به طریق بهداشتی دفع شود.

او گفت: گوشت دام ذبح شده باید به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای ۴ درجه سانتی‌ گراد در یخچال قرار داده شود که این فرآیند باعث می‌شود چنانچه ویروسی در گوشت وجود داشته باشد از بین برود.

او گفت: توصیه می‌کنیم جگر و سایر اعضای دام، پس از ۴۸ ساعت نگهداری در دمای ۴ درجه سانتی‌ گراد، مصرف شوند. توصیه اکید می‌شود مردم از مصرف جگر خام خودداری کنند.

او افزود: بیماری تب شالیزار، باکتریایی است و بیشتر در آب های راکد که مدفوع جوندگان در این آب ها بوده و افراد بر اثر مصرف آب آلوده ،شنا کردن و شستن دست و صورت به این عارضه مبتلا خواهند شد.

او گفت: بررسی ها نشان می دهد که ۹۵ درصد موارد ابتلا به بیماری تب شالیزار در استان های شمالی است و ۲ مورد ابتلا به این بیماری در کشور گزارش شده که مرگ ناشی از آن توسط وزارت بهداشت تایید نشده است.

 

منبع؛ باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
11:58 - 1403/01/29
سابقه ۱۴ ساله تولید مکمل‌های غذایی و دارویی در کشور
رئیس سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی با اشاره به سابقه ۱۴ ساله تولید مکمل در کشور و ساخت مکمل‌های گیاهی از دهه ۴۰ گفت: دستاورد‌هایی که در حوزه تولید مکمل‌ها به دست آورده‌ایم، نتیجه یک نگاه استراتژیک و رویکردی است که در گذشته وجود داشته است.
پیشنهاد امروز