۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
محققان هشدار می دهند؛
یک مطالعه جدید نشان می دهد که حفظ وزن سالم ممکن است برای کاهش خطر ابتلا به سرطان دستگاه گوارش مهم باشد.
کد خبر: ۶۸۲۸

چاقی احتمال ابتلا به سرطان های دستگاه گوارش را افزایش می دهد

به گزارش سرطان نیوز، این تحقیقات نشان می‌دهد که افزایش وزن و اضافه وزن در بزرگسالی خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ و سایر سرطان‌های دستگاه گوارش را افزایش می‌دهد.

«هولی لومانز کروپ»، نویسنده مطالعه مرکز جامع سرطان دانشگاه ایالتی اوهایو، گفت: «در حالیکه نرخ چاقی در سطح جهان در حال افزایش است، درک ارتباط بین چاقی و خطر بیماری‌های طولانی مدت مانند سرطان برای بهبود سلامت عمومی بسیار مهم است.»

او در بیانیه خبری دانشگاه افزود: «مطالعه ما نشان می‌دهد که اضافه وزن یا چاقی در چندین مرحله از زندگی می‌تواند خطر ابتلاء به سرطان‌های دستگاه گوارش در بزرگسالی را افزایش دهد.»

شاخص توده بدنی (BMI) که در اوایل، اواسط و اواخر بزرگسالی به سطح چاق یا اضافه وزن برسد، خطر ابتلاء به سرطان دستگاه گوارش را افزایش می‌دهد. مصرف مکرر آسپرین این افزایش خطر را در افراد دارای اضافه وزن و چاق تغییر نداد.

به گفته مؤسسه ملی سرطان ایالات متحده، چاقی و اضافه وزن با حداقل ۱۳ نوع سرطان مرتبط است.

به گفته محققان، سلول‌های چربی می‌توانند پاسخ التهابی را تحریک کرده و اختلال عملکرد سلول‌های ایمنی را تقویت کنند. این فرایند می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی عروقی مانند سکته مغزی، بیماری‌های متابولیک مانند دیابت نوع ۲ و برخی سرطان‌ها شود.

محققان از سن ۲۰ سالگی به عنوان تعریف بزرگسالی ابتدایی، ۵۰ سالگی برای میانسالی و ۵۵ سالگی یا بالاتر به عنوان بزرگسالی پایانی استفاده کردند. آنها همچنین خاطرنشان کردند که شرکت کنندگان چند بار آسپرین یا محصولات حاوی آسپرین مصرف کردند.

این مطالعه، شرکت کنندگان را به مدت ۱۳ سال تا ۳۱ دسامبر ۲۰۰۹ دنبال کرد.

محققان بر این باورند که نتایج این مطالعه نیاز به درک بهتر مکانیسم‌های اساسی عوامل پیشگیری از سرطان و همچنین افرادی که ممکن است از استفاده از آنها بهره ببرند، دارد.

 

منبع؛ مهر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
09:51 - 1403/01/09
اهم اقدامات «بیمه سلامت» برای فرار از «تله جمعیتی»
جوانی جمعیت، فرزندآوری و فرار از «تله جمعیتی» از جمله دغدغه‌های جدی کشور طی سال‌های اخیر بوده و در این راستا درمان مناسب و کم‌هزینه زوج‌های نابارور در دستور کار جدی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت قرار گرفته و در طرح‌هایی مانند بیمه رایگان مادران باردار و کودکان تا ۵ سالگی، گسترش مراکز درمان ناباروری و همچنین گسترش پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری خود را نشان داده است.
09:48 - 1403/01/09
پیگیری‌های نظام پزشکی در حادثه فوت متخصص قلب
رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به فوت یکی از متخصصین طرحی، بر پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از تکرار این قبیل حوادث تلخ و ناگوار که جامعه پزشکی را آزرده خاطر کرده است، تاکید کرد.
پیشنهاد امروز