۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت عنوان کرد؛
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، از پیگیری ورود طب ایرانی به برنامه پزشکی خانواده خبر داد.
کد خبر: ۶۸۱۴

پیگیری ورود طب ایرانی به برنامه پزشکی خانواده

به گزارش سرطان نیوز، نفیسه حسینی یکتا؛ مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در نشست علمی مدیریت بیماری‌های گوارش در طب ایرانی، ضمن خوش آمدگویی به حاضرین در جلسه و تشکر از دست اندرکاران اجرای این نشست، تاکید کرد: همه ما موظف و مکلف هستیم تا برای ارتقای نظام سلامت کشور تمام توان خود را بکار گیریم.

وی افزود: در خصوص استفاده از ظرفیت طب‌های سنتی چه در خارج از کشور و چه در داخل کشور اسناد بالادستی قوی و محکمی وجود دارد. راهبرد سازمان جهانی بهداشت حمایت از طب‌های سنتی و مکمل و توصیه به استفاده از ظرفیت‌های آن در نظام سلامت کشورهای عضو است و نقطه غایی استفاده از این ظرفیت را ادغام خدمات تأیید شده طب‌های سنتی و مکمل در نظام سلامت کشورها می‌داند.

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل با اشاره به اینکه در داخل کشور نیز اسناد بالادستی ما را موظف به تبیین، ترویج و توسعه طب ایرانی کرده است؛ تصریح کرد: در بخشی از بند ۱۲ سیاست‌های کلی نظام سلامت بر تعامل و تبادل منطقی طب سنتی و طب رایج در تشخیص و درمان تاکید می‌کند.

وی با اشاره به سرعت گرفتن روند اجرای طرح ادغام طب ایرانی در نظام سلامت توضیح داد: طرح ادغام در سطح یک نظام سلامت با آموزش اصلاح سبک زندگی، تا پایان سال ۱۴۰۲ در تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اجرا می‌شود. همچنین موضوع برنامه پزشکی خانواده و ورود طب ایرانی در این طرح در حال پیگیری و پیشرفت است.

حسینی یکتا تاکید کرد: همه این‌ها می‌طلبد که چنین برنامه‌هایی را با همکاری گروه‌ها و انجمن‌های تخصصی در رشته‌های طب رایج داشته باشیم تا مسیر اجرای این طرح به منظور بهره مندی عموم جامعه از خدمات امن طب ایرانی هموارتر شود.

وی در پایان گفت: بدون شک دغدغه همه ما به عنوان خادمین حوزه سلامت، ارائه خدمات درست و کامل به مردم است و اینکه در طب سنتی با نام‌ها و عناوین مختلف، خدماتی ارائه می‌شود که گاه موجب آسیب به سلامت مردم می‌شود نگرانی همه ما را در رشته‌های تخصصی مختلف برمی‌انگیزد و مطمئن هستیم که این تعامل و تبادل اطلاعات به ساختارمند شدن این حوزه هم کمک خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
09:51 - 1403/01/09
اهم اقدامات «بیمه سلامت» برای فرار از «تله جمعیتی»
جوانی جمعیت، فرزندآوری و فرار از «تله جمعیتی» از جمله دغدغه‌های جدی کشور طی سال‌های اخیر بوده و در این راستا درمان مناسب و کم‌هزینه زوج‌های نابارور در دستور کار جدی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت قرار گرفته و در طرح‌هایی مانند بیمه رایگان مادران باردار و کودکان تا ۵ سالگی، گسترش مراکز درمان ناباروری و همچنین گسترش پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری خود را نشان داده است.
09:48 - 1403/01/09
پیگیری‌های نظام پزشکی در حادثه فوت متخصص قلب
رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به فوت یکی از متخصصین طرحی، بر پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از تکرار این قبیل حوادث تلخ و ناگوار که جامعه پزشکی را آزرده خاطر کرده است، تاکید کرد.
پیشنهاد امروز