۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
رئیس جامعه جراحان ایران؛
رئیس جامعه جراحان ایران، گفت: تا زمانی که تعرفه های پزشکی در شورای عالی بیمه سلامت تعیین شود، نمی توان به عادلانه شدن تعرفه ها امیدوار بود.
کد خبر: ۶۸۱۲

عده ای نمی خواهند پیشرفت های پزشکی ادامه یابد

به گزارش سرطان نیوز، مراسم افتتاحیه چهل و چهارمین کنگره جامعه جراحان ایران با حضور رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و جمعی از جراحان و استادان پیشکسوت جراحی کشور در مرکز همایش‌های رازی آغاز به کار کرد.

ایرج فاضل رئیس جامعه جراحان ایران، با اشاره به پیشرفت‌های پزشکی در بعد از انقلاب اسلامی در کشور، گفت: قبل از انقلاب، ۵ هزار پزشک خارجی در ایران حضور داشتند که اغلب هندی و بنگلادشی بودند.

وی افزود: برای ابتدایی‌ترین اعمال جراحی، بیمار به خارج از کشور اعزام می‌شد و پیوند کلیه با هزینه‌های هنگفت در خارج از کشور انجام می‌شد.

فاضل ادامه داد: بعد از انقلاب، با مجاهدت‌های جامعه پزشکی، خیلی از کمبودها و نبودها از بین رفت و ما توانستیم در خدماتی نظیر جراحی قلب، پیوند کرونر و کلیه و…، به خودکفایی برسیم و بیمار ما مجبور نباشد به خارج از کشور اعزام شود.

رئیس جامعه جراحان ایران، با اشاره به سیر صعودی پیشرفت‌های پزشکی در کشور، افزود: متأسفانه عده‌ای نمی‌خواهند این پیشرفت‌ها ادامه پیدا کند.

فاضل به تعیین تعرفه‌ها اشاره کرد و گفت: طبق قانون، تعرفه‌ها می‌بایست توسط سازمان نظام پزشکی تعیین شود که این اختیار توسط عده‌ای از نمایندگان مجلس به شورای عالی بیمه سلامت واگذار شد.

وی ادامه داد: وقتی تعیین تعرفه‌ها دست خریدار خدمت که بیمه‌ها هستند، بیافتد؛ نمی‌توان به عادلانه شدن تعرفه‌ها امیدوار بود.

رئیس جامعه جراحان ایران تاکید کرد: مشکل تعرفه‌ها باید به شکل اساسی حل شود و تا زمانی که این اختیار به سازمان نظام پزشکی برنگردد، مشکلات پابرجا خواهد بود.

در این مراسم از تلاش‌های ماندگار و زحمات اثرگذار جمعی از استادان پیشکسوت جراحی کشور تجلیل شد.

عده ای نمی خواهند پیشرفت های پزشکی ادامه یابد

سید علی ملک حسینی پایه گذار جراحی پیوند کبد در کشور، حشمت الله کلباسی پایه گذار جراحی لاپاروسکوپی، غلامعلی عکاشه استاد پیشکسوت جراحی استخوان و مفاصل، احمد خالق نژاد طبری استاد پیشکسوت جراحی اطفال و عبدالجلیل کلانتر هرمزی جراح پلاستیک و ترمیمی، پنج چهره ماندگار و نام آور جراحی کشور بودند که در آغاز مراسم برگزاری کنگره از آنان تقدیر شد.

در ادامه این مراسم، سیاوش صحت دبیر علمی جامعه جراحان ایران گفت: جامعه جراحان ایران اولین پایه گزار آموزش مداوم به شکل برگزاری همایش‌های علمی در سراسر کشور بوده است.

وی افزود: اولین همایش علمی به این شکل در سال ۱۳۶۳ در اصفهان و در دانشکده پزشکی برگزار شد و بعد به طور مداوم ادامه پیدا کرد و هر سال بهتر، کامل‌تر و پربارتر از قبل؛ محل ارائه آخرین اطلاعات علمی دنیا برای بحث و تبادل نظر همکاران شد تا در نتیجه سطح خدمات پزشکی به هموطنان، بهتر و کامل‌تر شود.

صحت با عنوان این مطلب که همه ما می‌دانیم سلامتی یک نعمت است که به آن احتیاج داریم، گفت: کوشش‌های ما در بالا بردن سطح علمی همکاران و در نتیجه بالا بردن سطح خدمات داده شده به هموطنان به طور مستمر ادامه داشته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
09:53 - 1403/01/28
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی اعلام کرد؛
اجرای تعرفه‌های جدید پزشکی از اول فروردین/ فاصله تعرفه‌های درمانی ایران با سایر کشورها
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ از اول فروردین ماه سال جاری قابلیت اجرا دارد و آنچه که به عنوان معوقه‌های تعرفه‌های پزشکی به حساب می‌آید لازم است توسط سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت شود.
08:24 - 1403/01/28
ثبت ۱۴۰۰۰ بیمار هموفیلی در کشور/ برنامه‌ افزایش حفاظت مالی از بیماران خاص در ۱۴۰۳
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها وزارت بهداشت با ارائه گزارشی از وضعیت بیماران خاص و صعب‌العلاج و هموفیلی، چگونگی پوشش بیمه‌ای این بیماران و وضعیت دسترسی به داروهای مورد نیاز را تشریح کرد.
پیشنهاد امروز