۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
سازمان جهانی بهداشت در ژوئیه ۲۰۲۲ آبله میمون را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرد.
کد خبر: ۶۷۹۸
خبر خوب سازمان بهداشت جهانی درباره آبله میمون

به گزارش سرطان نیوز، تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، بر اساس توصیه کمیته اضطراری این سازمان که در روز چهارشنبه تشکیل جلسه داد، پایان وضعیت اضطراری آبله میمونی را اعلام کرد.

این حرکت نشان می‌دهد که بحران ناشی از این بیماری که از طریق تماس مستقیم با مایعات بدن منتقل می‌شود و علائمی شبیه آنفولانزا و همچنین بثورات ایجاد می‌کند، تحت کنترل است.

نیکولا لو، معاون کمیته اضطراری سازمان جهانی بهداشت در مورد آبله میمون گفت که به جای تکیه بر اقدامات اضطراری، نیاز به حرکت به سمت استراتژی برای مدیریت خطرات درازمدت سلامت عمومی آبله میمون وجود دارد.

لو گفت که این تغییر به معنای وارد کردن مدیریت و آمادگی آبله میمون در برنامه‌های ملی نظارت بر بیماری، مانند برنامه‌های HIV و سایر عفونت‌های مقاربتی است.


بیشتر بخوانید

ریسک بالای شیوع مجدد آبله میمونی در آمریکا


رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: تعداد موارد گزارش شده در طول سه ماه گذشته حدود ۹۰ درصد کمتر از سه ماه گذشته پیش از آن  است.

آخرین گزارش WHO نشان می‌دهد که بیش از ۸۷۰۰۰ مورد آبله میمون در سراسر جهان از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا ۸ می‌ امسال تایید شده است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که به ویژه در مورد کشور‌های آفریقایی که مدت‌ها قبل از شروع شیوع جهانی با آبله میمون سر و کار داشتند و ممکن است برای مدتی به مقابله با آن ادامه دهند، نگرانی‌ها همچنان وجود دارند.

این سازمان همچنین اخیراً پایان وضعیت اضطراری بهداشت عمومی COVID-۱۹ را اعلام کرده است.

تدروس گفت: "در حالی که شرایط اضطراری آبله میمون و کووید-۱۹ به پایان رسیده است، خطر موج‌های جدید هر دو همچنان وجود دارد. این دو ویروس همچنان در حال گسترش هستند و افراد بر اثر ابتلا به این بیماری‌ها جان خود را از دست می‌دهند. "

منبع: ۲۴ae

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
09:51 - 1403/01/09
اهم اقدامات «بیمه سلامت» برای فرار از «تله جمعیتی»
جوانی جمعیت، فرزندآوری و فرار از «تله جمعیتی» از جمله دغدغه‌های جدی کشور طی سال‌های اخیر بوده و در این راستا درمان مناسب و کم‌هزینه زوج‌های نابارور در دستور کار جدی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت قرار گرفته و در طرح‌هایی مانند بیمه رایگان مادران باردار و کودکان تا ۵ سالگی، گسترش مراکز درمان ناباروری و همچنین گسترش پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری خود را نشان داده است.
09:48 - 1403/01/09
پیگیری‌های نظام پزشکی در حادثه فوت متخصص قلب
رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به فوت یکی از متخصصین طرحی، بر پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از تکرار این قبیل حوادث تلخ و ناگوار که جامعه پزشکی را آزرده خاطر کرده است، تاکید کرد.
پیشنهاد امروز