۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هرچند شیوع کرونا در کشور کاهش یافته است و از وضعیت اضطراری خارج شده ایم، اما دوره این بیماری همانند آنفلوانزا و دیگر بیماری‌های کشنده هیچ وقت تمام نمی‌شود.
کد خبر: ۶۷۸۶

به گزارش سرطان نیوز، بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از برگزاری آزمون تخصصی دستیاری وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هرچند شیوع کرونا در کشور کاهش یافته و از وضعیت اضطراری خارج شده‌ایم، اما دوره این بیماری همانند آنفلوانزا و دیگر بیماری‌های کشنده هیچ وقت تمام نمی‌شود و باید برای جلوگیری از شیوع آن حداقل سالی یکبار واکسن زد.

وی افزود: با وجود اینکه بسیاری از محدودیت‌ها کاهش یافته است، اما توجه به نکات ایمنی برای مبتلا به این بیماری مهم است تا این بیماری مجدد شیوع پیدا نکند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برگزاری آزمون تخصصی دستیاری در ۲۵ رشته پزشکی خاطر نشان کرد:آزمون دستیاری یکی از مهم‌ترین آزمون‌های وزارت بهداشت است که در آن داوطلبان در ۲۵ رشته پزشکی پذیرش می‌شوند و امسال ۱۳ هزار نفر در آزمون تخصصی دستیاری شرکت کرده‌اند، که از این تعداد ۷ هزار نفر مرد و ۶ هزار نفر زن هستند که در نهایت ۴ هزار نفر پذیرفته می‌شوند.


بیشتر بخوانید

 واکنش انجمن داروسازان به دستورالعمل وزارت بهداشت درباره عدم توزیع متادون در داروخانه‌ها


عین‌اللهی درباره اقدامات وزارت بهداشت در بحث کمبود دارو اظهار کرد: در حوزه تامین انواع دارو‌ها از جمله داروی بیماران خاص و فاکتور ۸ هموفیلی‌ها اکنون مشکلی در کشور وجود ندارد، برای امسال ۷ هزار میلیارد تومان جهت تامین دارو اختصاص یافته است. همچنین کمبود اقلام دارویی از ۴۰۰ به ۷۰ قلم کاهش یافته و تلاش داریم این کمبود به صفر برسد.

وی از اجرایی شدن طرح پزشک خانواده از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد وگفت: برای هر کد ملی یک پرونده سلامت تشکیل شده تا در صورت بروز بیماری خدمات سطح ۱، ۲ و ۳ متناسب با نیاز بیمار ارائه شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
09:51 - 1403/01/09
اهم اقدامات «بیمه سلامت» برای فرار از «تله جمعیتی»
جوانی جمعیت، فرزندآوری و فرار از «تله جمعیتی» از جمله دغدغه‌های جدی کشور طی سال‌های اخیر بوده و در این راستا درمان مناسب و کم‌هزینه زوج‌های نابارور در دستور کار جدی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت قرار گرفته و در طرح‌هایی مانند بیمه رایگان مادران باردار و کودکان تا ۵ سالگی، گسترش مراکز درمان ناباروری و همچنین گسترش پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری خود را نشان داده است.
09:48 - 1403/01/09
پیگیری‌های نظام پزشکی در حادثه فوت متخصص قلب
رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به فوت یکی از متخصصین طرحی، بر پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از تکرار این قبیل حوادث تلخ و ناگوار که جامعه پزشکی را آزرده خاطر کرده است، تاکید کرد.
پیشنهاد امروز