۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه پایان وضعیت اضطرار کووید ۱۹، به معنای پایان کرونا نیست، گفت: ممکن است در آینده، جهشی در کرونا اتفاق افتد که هم سرایت‌پذیری و هم کشندگی‌اش بالاتر رود.
کد خبر: ۶۷۷۱

به گزارش سرطان نیوز، دکتر بابک عشرتی درباره اعلام سازمان جهان بهداشت مبنی بر پایان وضعیت اضطرار کووید ۱۹ در جهان، گفت: اعلام سازمان جهانی بهداشت مبنی بر پایان وضعیت اضطرار کووید ۱۹، به معنای پایان کرونا نیست، بلکه همچنان نیاز داریم آمادگی‌مان حفظ شود. بحث آمادگی هم این است که پژوهش درباره واکسن، تولید واکسن‌های جدید و تدوین دستورالعمل‌های جدید باید ادامه پیدا کند.


بیشتر بخوانید

آمار جهانی کرونا؛ کره‌جنوبی رکورددار مبتلایان روزانه


وی افزود: به هر حال برای مردم عادی هم بحث‌های خود مراقبتی مانند رعایت بهداشت فردی، قرنطینه کردن خود در صورت داشتن علامت و... را توصیه می‌کنیم. باید توجه کرد که در حال حاضر به طور کلی روند کرونا در جهان یا به صورت کاهشی بوده یا به صورت نسبتا ثابتی شده است.

عشرتی تاکید کرد: با این حال کرونا ویروسی است که می‌تواند جهش‌های متعدد داشته باشد و ممکن است در آینده، جهشی در کرونا اتفاق افتد که هم سرایت‌پذیری و هم کشندگی‌اش بالاتر رود. برهمین اساس نمی‌توانیم اعلام کنیم که کرونا پایان یافته و باید همچنان آمادگی‌مان را به ویژه از نظر سیستم‌های بهداشتی حفظ کنیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
11:58 - 1403/01/29
سابقه ۱۴ ساله تولید مکمل‌های غذایی و دارویی در کشور
رئیس سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی با اشاره به سابقه ۱۴ ساله تولید مکمل در کشور و ساخت مکمل‌های گیاهی از دهه ۴۰ گفت: دستاورد‌هایی که در حوزه تولید مکمل‌ها به دست آورده‌ایم، نتیجه یک نگاه استراتژیک و رویکردی است که در گذشته وجود داشته است.
پیشنهاد امروز