۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
با اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، زمان برگزاری برخی از آزمون‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تغییر کرد.
کد خبر: ۶۷۵۴

به گزارش سرطان نیوز، پس از انتشار جدول آزمون‌های سال ۱۴۰۲ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی در اسفند سال گذشته، تقویم جدید آزمون‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که از سوی مرکز سنجش پزشکی منتشر شده، نشان می‌دهد تاریخ برگزاری برخی از آزمون‌های وزارت بهداشت تغییر کرده است.

بر اساس تغییرات اعمال شده، پانزدهمین دوره آزمون «غربالگری المپیاد علمی دانشجویان علوم‌پزشکی کشور» در آخرین روز از تیر سال جاری برگزار می‌شود. پیش از این اعلام شده بود، آزمون غربالگری المپیاد علمی دانشجویان علوم‌پزشکی کشور در روز پنج‌شنبه ۱۱ خرداد برگزار خواهد شد.

پیش از بروزرسانی جدول آزمون‌های وزارت بهداشت، زمان برگزاری آزمون «ملی دندان‌پزشکی ۱» روز پنج‌شنبه ۱۲ مرداد بود که پس از اعمال تغییرات، این ازمون در روز پنج‌شنبه ۲۶ مرداد برگزار می‌شود.

همچنین زمان برگزاری ۲ آزمون دیگر مرداد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یعنی آزمون‌های «ارزشیابی/ارتقا دانش‌آموختگان داروسازی خارج از کشور ۱» و «ارزیابی علمی دانشجویان متقاضی انتقال به دانشگاه‌های داخل ۱» از پنج‌شنبه ۱۲ مرداد به ۲۶ پنجمین ماه از فصل تابستان موکول شده است.


بیشتر بخوانید

ایستگاه آغاز و پایانی آزمون‌های علوم‌پزشکی در سال ۱۴۰۲


پیش از اعمال تغییرات برگزاری آزمون‌ها، زمان برگزاری آزمون «مرحله دوم انفرادی المپیاد علمی دانشجویان علوم‌پزشکی کشور» ۱۴ مرداد بود، اما برمبنای تغییرات جدید، این آزمون طی فرایندی ۴ روزه، از ۱۱ تا ۱۴ مهر برگزار می‌شود.

زمان برگزاری هفتادمین آزمون زبان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی MHLE، روز پنج‌شنبه ۵ مرداد اعلام شد. براساس تغییرات اعمال شده، این آزمون، ۲۱ روز زودتر از زمان اولیه اعلام شده یعنی در روز ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

برگزاری آزمون «ارزیابی علمی دانشجویان پزشکی و دندان‌پزشکی متقاضی انتقال به دانشگاه‌های داخل» در بهمن ماه لغو شد. پیش از اعمال تغییرات، تصمیم بر این بود که این آزمون در روز ۱۹ بهمن برگزار شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
09:51 - 1403/01/09
اهم اقدامات «بیمه سلامت» برای فرار از «تله جمعیتی»
جوانی جمعیت، فرزندآوری و فرار از «تله جمعیتی» از جمله دغدغه‌های جدی کشور طی سال‌های اخیر بوده و در این راستا درمان مناسب و کم‌هزینه زوج‌های نابارور در دستور کار جدی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت قرار گرفته و در طرح‌هایی مانند بیمه رایگان مادران باردار و کودکان تا ۵ سالگی، گسترش مراکز درمان ناباروری و همچنین گسترش پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری خود را نشان داده است.
09:48 - 1403/01/09
پیگیری‌های نظام پزشکی در حادثه فوت متخصص قلب
رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به فوت یکی از متخصصین طرحی، بر پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از تکرار این قبیل حوادث تلخ و ناگوار که جامعه پزشکی را آزرده خاطر کرده است، تاکید کرد.
پیشنهاد امروز