۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با اشاره به جزئیات اجرای طرح سلامت‌بخش بر اساس نظام ارجاع، تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه اعتباری مشخص را برای انجام این کار قائل شده است و ما دغدغه تامین اعتبار این بحث را نداریم البته به شرطی که این منابع در روز‌ها و ماه‌های آتی هم پایدار و مستمر باشد.
کد خبر: ۶۷۴۷

به گزارش سرطان نیوز، دکتر مصطفی رضایی گفت: در راستای نهادینه سازی بحث پزشکی خانواده و افزایش استقبال مردم از این موضوع باید دو رویکرد را پیگیری کنیم؛ اول ایجاد مشوق‌هایی برای گیرندگان خدمات و دوم مشوق‌هایی برای ارائه دهندگان خدمات؛ تا به این ترتیب هم مردم ترغیب شوند که نیاز‌های سلامتی خود را از این طریق دنبال کنند و هم ارائه دهندگان خدمت انگیزه کافی داشته باشند که خدمات با کمیت و کیفیت مناسب ارائه دهند.

وی افزود: در این راستا یکی از این برنامه‌ها اجرای طرح سلامت‌بخش بود که به عنوان مرحله نخست طرح رایگان شدن بستری بیمارانی که از طریق نظام ارجاع مراجعه کنند، در شهر‌ها و روستا‌های سه استان بوشهر، خراسان جنوبی و کردستان به صورت پایلوت اجرا شد.


بیشتر بخوانید

هشت بیمار کرونایی در شبانه روز اخیر فوت کردند


رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در توضیح جزئیات این طرح، بیان کرد: ذیل اجرای این طرح برای افراد نیازمند به خدمات بستری که از طریق نظام ارجاع به بیمارستان‌های این سه استان مراجعه کنند، فرانشیز خدمات بستری که تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر باشد، صفر محاسبه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه خدمات زیبایی و غیرضروری در زمره خدمات تحت پوشش این طرح نیست، متذکر شد: خدمات ضروری که ممکن است هزینه‌های بالایی برای مردم داشته باشد، تحت پوشش این طرح بوده و با شرط مسیر ارجاع، به صورت رایگان در این سه استان ارائه می‌شوند.

او تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه یک اعتبار مشخصی برای انجام این کار قائل شده است و ما دغدغه تامین اعتبار این بحث را نداریم؛ البته به شرطی که این منابع در روز‌ها و ماه‌های آتی هم پایدار و مستمر باشد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
09:51 - 1403/01/09
اهم اقدامات «بیمه سلامت» برای فرار از «تله جمعیتی»
جوانی جمعیت، فرزندآوری و فرار از «تله جمعیتی» از جمله دغدغه‌های جدی کشور طی سال‌های اخیر بوده و در این راستا درمان مناسب و کم‌هزینه زوج‌های نابارور در دستور کار جدی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت قرار گرفته و در طرح‌هایی مانند بیمه رایگان مادران باردار و کودکان تا ۵ سالگی، گسترش مراکز درمان ناباروری و همچنین گسترش پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری خود را نشان داده است.
09:48 - 1403/01/09
پیگیری‌های نظام پزشکی در حادثه فوت متخصص قلب
رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به فوت یکی از متخصصین طرحی، بر پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از تکرار این قبیل حوادث تلخ و ناگوار که جامعه پزشکی را آزرده خاطر کرده است، تاکید کرد.
پیشنهاد امروز