۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که افراد با آی کیو (IQ) بالا مهارت‌های ادراکی پایه قوی‌تری دارند.
کد خبر: ۶۷۱۰
 

به گزارش سرطان نیوز، افرادی که ضریب هوشی بالاتری دارند برای آنان تشخیص اینکه یک جسم به کدام سمت حرکت می‌کند آسان‌تر است همچنین در تصمیم‌گیری خود با مسدود کردن اطلاعات پس زمینه بهتر عمل می‌کنند و دلیل آن این است که مغز افرادی که ضریب هوشی بالاتری دارند سریع‌تر کار می‌کند.

این نتایج کمک می‌کند تا تأکید شود که ضریب هوشی بالا چیزی بیش از حل معماها یا تصمیم‌گیری درست است.

در این مطالعه، افراد شرکت‌کننده باید خطوطی را که روی صفحه نمایش حرکت داشتند را مشخص می‌کردند. نتایج تحقیق نشان داد که هرچه افراد باهوش‌تر باشند، سریع‌تر جهت خطوط رانش را تشخیص می‌دهند.

دکتر دوجه تادین یکی از نویسندگان مقاله گفت: از آنجایی که هوش ساختار گسترده‌ای است، نمی‌توانید آن را در یک قسمت از مغز ردیابی کنید اما از آنجایی که این کار بسیار ساده است و ارتباط نزدیکی با IQ دارد، ممکن است سرنخ‌هایی در مورد اینکه چه چیزی مغز را کارآمدتر و در نتیجه باهوش‌تر می‌کند به ما بدهد.


بیشتر بخوانید


با این حال، گاهی به شرکت‌کنندگان تصاویر کوچک و گاهی تصاویر بزرگ نشان داده می‌شد. چیزی که این مورد نشان داد، این است که افراد با ضریب هوشی بالا در مسدود کردن اطلاعات پس زمینه بهتر عمل می‌کنند.

مایکل ملنیک، یکی دیگر از نویسندگان مطالعه گفت: سریع بودن و واکنش سریع معمولا دست به دست هم می‌دهند.

از نتایج تحقیقات قبلی، ما انتظار داشتیم که همه شرکت‌کنندگان در تشخیص حرکت تصاویر بزرگ بدتر باشند اما افراد با ضریب هوشی بالا بسیار بسیار بدتر بودند.

دکتر تادین گفت: این مطالعه ممکن است به محققان کمک کند تا همبستگی‌های عصبی هوش را شناسایی کنند.

وی افزود: ما از نتایج تحقیقات قبلی می‌دانیم که کدام بخش از مغز در حذف بصری حرکت پس زمینه نقش دارد.

این پیوند جدید به هوش، هدف خوبی برای بررسی تفاوت‌های پردازش عصبی، تفاوت‌های شیمی عصبی و تفاوت‌های متفاوت در مورد انتقال‌دهنده‌های عصبی افراد با IQ متفاوت است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
09:51 - 1403/01/09
اهم اقدامات «بیمه سلامت» برای فرار از «تله جمعیتی»
جوانی جمعیت، فرزندآوری و فرار از «تله جمعیتی» از جمله دغدغه‌های جدی کشور طی سال‌های اخیر بوده و در این راستا درمان مناسب و کم‌هزینه زوج‌های نابارور در دستور کار جدی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت قرار گرفته و در طرح‌هایی مانند بیمه رایگان مادران باردار و کودکان تا ۵ سالگی، گسترش مراکز درمان ناباروری و همچنین گسترش پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری خود را نشان داده است.
09:48 - 1403/01/09
پیگیری‌های نظام پزشکی در حادثه فوت متخصص قلب
رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به فوت یکی از متخصصین طرحی، بر پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از تکرار این قبیل حوادث تلخ و ناگوار که جامعه پزشکی را آزرده خاطر کرده است، تاکید کرد.
پیشنهاد امروز