۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹
معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن توضیح درباره نحوه پرداخت‌ها به پزشکان ذیل نسخه ۰۳ پزشکی خانواده گفت: حقوق ثابت برای پزشکان نداریم بلکه بر اساس عملکرد پرداخت‌ها صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۶۶۹۵
 

به گزارش سرطان نیوز، دکتر حسین فرشیدی با اشاره به اینکه برنامه پزشکی خانواده از ابتدای اردیبهشت در ۵۹ شهر بالای ۲۰ هزارنفر اجرایی شده است، گفت: این شهرها در همه استان‌ها توزیع شده است و اگر این تعداد بتوانند فاز اول را به خوبی اجرایی کنند آن‌وقت شهرستان‌های دیگر هم به طرح اضافه خواهد شد؛ در این ۵۹ شهر تیم‌های بهداشتی بر اساس بلوک بندی جمعیتی جدید خدمت می‌دهند و تعداد مراقب سلامت در این شهرستان‌ها نسبت به سایر نقاط متفاوت است ولی این به معنی عدم خدمت رسانی در سایر شهرستان‌ها نیست.

وی افزود: از ابتدای اردیبهشت برای این ۵۹ شهرستان دو ماه فرصت در نظر گرفته‌ایم و به این ترتیب قصد داریم تا پایان امسال ۷۰ درصد جمعیت ۵۵ میلیون نفری را تحت پوشش برنامه پزشکی خانواده ببریم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، ادامه داد: در شهر تهران نیز از هر دانشگاه علوم پزشکی یک شهرستان برای این کار انتخاب شده است و به این ترتیب شهرستان‌های قدس، اسلامشهر و فیروزکوه در استان تهران وارد طرح شده‌اند.


بیشتر بخوانید


او درباره وضعیت مراجعات افراد به مراکز درمانی در روزهای تعطیل و ساعات غیرکاری ذیل نظام ارجاع و برنامه پزشکی خانواده، گفت: افرادی که به شکل اورژانسی نیاز به دریافت خدمات درمانی داشته باشند دیگر نیازی به سیستم ارجاع ندارد و توسط مراکز اورژانس پذیرش شده و اقدامات درمانی برای آنها اجرا می‌شود.

وی درباره وضعیت دستمزدی پزشکان پس از نگارش نسخه ۰۳ پزشکی خانواده، توضیح داد: پرداخت‌های ما عملکردی است؛ خدمات تعریف شده شامل خدمات بهداشتی، درمانی و اورژانسی است و بر اساس عملکرد پزشک در پذیرش بیماران پرداخت انجام می‌شود. ما حقوق ثابت برای پزشکان نداریم بلکه بر اساس عملکرد پراخت خواهیم داشت.

فرشیدی با اشاره به چالش‌های درآمدی پزشکان در دو استان فارس و مازندران، در عین حال درباره تمهیدات وزارت بهداشت برای جلوگیری از نارضایتی‌های احتمالی در سایر استان‌ها، تصریح کرد: دانشگاه‌های استان فارس و مازندان فعلا همان روال سابق را ادامه می‌دهند؛ در واقع ما بر اساس تقاضای دانشگاه عمل می‌کنیم و اگر درخواست تغییر سیستم داشته باشند، ما از آنها حمایت خواهیم کرد. اکنون سرانه‌ها افزایش یافته است و باید ببینیم با این افزایش، مشکلات احتمالی چه خواهد بود تا متناسب با آن تصمیم‌گیری کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
09:51 - 1403/01/09
اهم اقدامات «بیمه سلامت» برای فرار از «تله جمعیتی»
جوانی جمعیت، فرزندآوری و فرار از «تله جمعیتی» از جمله دغدغه‌های جدی کشور طی سال‌های اخیر بوده و در این راستا درمان مناسب و کم‌هزینه زوج‌های نابارور در دستور کار جدی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت قرار گرفته و در طرح‌هایی مانند بیمه رایگان مادران باردار و کودکان تا ۵ سالگی، گسترش مراکز درمان ناباروری و همچنین گسترش پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری خود را نشان داده است.
09:48 - 1403/01/09
پیگیری‌های نظام پزشکی در حادثه فوت متخصص قلب
رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به فوت یکی از متخصصین طرحی، بر پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از تکرار این قبیل حوادث تلخ و ناگوار که جامعه پزشکی را آزرده خاطر کرده است، تاکید کرد.
پیشنهاد امروز