۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
مصرف منظم قهوه با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی مرتبط است؛ آنتی اکسیدان‌های موجود در چای و قهوه مثل محافظ بدن عمل می‌کنند.
کد خبر: ۶۶۸۱

به گزارش سرطان نیوز، مصرف مرتب قهوه و چای می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی و انواع سرطان دستگاه گوارش کمک کند.

بررسی‌های علمی نشان می‌دهد قهوه و چای از نوشیدنی‌های بسیار تاثیرگذار در حوزه سلامت انسان هستند. مصرف این دو نوشیدنی به اندازه‌ای در برنامه صبحگاهی بیشتر مردم جا افتاده است که برخی بدون نوشیدن چای یا قهوه نمی‌توانند روز خود را شروع کنند یا کار کنند. یک فنجان قهوه سیاه به طور میانگین، حاوی ۹۲ میلی گرم کافئین است.

یک فنجان چای به صورت میانگین، حاوی ۴۷ میلی گرم کافئین است. محتوای کافئین بیشتر می‌تواند میزان تمرکز و سطح انرژی انسان را ارتقاء دهد. چای حاوی ماده‌ای به نام ال تیانین L-Theanine است که سبب تنظیم میزان انرژی بدن می‌شود. آنتی اکسیدان‌های موجود در چای و قهوه مثل محافظ بدن عمل می‌کنند.

افزون بر این، مصرف منظم قهوه با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی مرتبط است. یکی از فواید مصرف منظم چای نیز کاهش دادن خطر ابتلا به سرطان‌های دهان و دستگاه گوارش است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
11:58 - 1403/01/29
سابقه ۱۴ ساله تولید مکمل‌های غذایی و دارویی در کشور
رئیس سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی با اشاره به سابقه ۱۴ ساله تولید مکمل در کشور و ساخت مکمل‌های گیاهی از دهه ۴۰ گفت: دستاورد‌هایی که در حوزه تولید مکمل‌ها به دست آورده‌ایم، نتیجه یک نگاه استراتژیک و رویکردی است که در گذشته وجود داشته است.
پیشنهاد امروز