۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
وزیر بهداشت گفت: در صورت نیاز به درمان از طریق پزشک خانواده و نظاع ارجاع، اقدام به درمان بیماران خواهد شد.
کد خبر: ۶۶۶۲
به گزارش سرطان نیوز، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر سلامت خانواده در نظام سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گفته وی وزارت بهداشت به دنبال ارتقای سلامت خانواده است که دو موضوع بهداشت و درمان مسائل مهمی هستند.

او ادامه داد: وزارت بهداشت از نیروهای بهداشت، مراقبان و ماماها خواسته است تا سلامت مردم را خانه به خانه ارزیابی کنند و افراد در صورت نیاز به درمان، از طریق پزشک خانواده و نظاع ارجاع درمان شوند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: برنامه پزشک خانواده شهری از دی سال گذشته با اجرای برنامه نظام ارجاع در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر شروع شد و همان طور که پیش از این اعلام کرده ایم از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۲ در کل کشور اجرایی شده است. اجرای طرح هم اکنون از ۵۹ شهر در استان‌های مختلف کشور کلید خورده است. 

او بیان کرد: باید علاقه و عشق به کشور را بین دانشجویان ایجاد کنیم تا این افراد بعد از تحصیل در خارج به کشور برگردند.

عین اللهی گفت: مشوق های لازم از نظر مالی برای برگشت نخبگان پزشکی در نظر گرفته شده است که برداشتن سقف کارانه ها یکی از این اقدامات است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
09:51 - 1403/01/09
اهم اقدامات «بیمه سلامت» برای فرار از «تله جمعیتی»
جوانی جمعیت، فرزندآوری و فرار از «تله جمعیتی» از جمله دغدغه‌های جدی کشور طی سال‌های اخیر بوده و در این راستا درمان مناسب و کم‌هزینه زوج‌های نابارور در دستور کار جدی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت قرار گرفته و در طرح‌هایی مانند بیمه رایگان مادران باردار و کودکان تا ۵ سالگی، گسترش مراکز درمان ناباروری و همچنین گسترش پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری خود را نشان داده است.
09:48 - 1403/01/09
پیگیری‌های نظام پزشکی در حادثه فوت متخصص قلب
رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به فوت یکی از متخصصین طرحی، بر پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از تکرار این قبیل حوادث تلخ و ناگوار که جامعه پزشکی را آزرده خاطر کرده است، تاکید کرد.
پیشنهاد امروز