۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
رئیس سازمان غذا و دارو، از تصویب تعرفه خدمات دارویی داروخانه‌ها در شورای عالی بیمه خبر داد.
کد خبر: ۶۶۲۱

به گزارش سرطان نیوز، سیدحیدر محمدی گفت: ضرورت داشت با توجه به لزوم اجرای پایدار طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک و نیز اجرای بهینه فرآیند‌های تجویز و مصرف منطقی دارو و سایر کالا‌های سلامت، تعرفه خدمات دارویی همانند سایر خدمات تشخیصی و درمانی، تعیین و اجرایی شود.

وی افزود: پس از پیگیری‌های مستمر سازمان غذا و دارو و حمایت ویژه وزیر محترم بهداشت، به منظور جلوگیری از بروز هرگونه اختلال در فرآیند خدمت رسانی در داروخانه‌ها، تعرفه‌گذاری خدمات دارویی در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ مصوب و در دستور کار شورای عالی بیمه قرار گرفته و به تصویب رسید.


بیشتر بخوانید

۳ توافق مالی برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی


به گفته محمدی، سازمان غذا و دارو پیگیری‌های لازم را جهت اقدامات آتی به منظور ابلاغ مصوبه انجام خواهد داد تا مشوقی برای ارتقای خدمات حرفه‌ای داروسازان در داروخانه‌ها باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه تعرفه خدمات دارویی باعث ارائه خدمات کیفی به مراجعه کنندگان داروخانه‌ها می‌شود، از مردم خواست هنگام مراجعه به داروخانه و تهیه دارو، حتماً توصیه تخصصی مربوط به نحوه مصرف دارو، تداخلات دارویی و عوارض احتمالی دارو را دریافت کنند.

منبع: مهر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
11:58 - 1403/01/29
سابقه ۱۴ ساله تولید مکمل‌های غذایی و دارویی در کشور
رئیس سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی با اشاره به سابقه ۱۴ ساله تولید مکمل در کشور و ساخت مکمل‌های گیاهی از دهه ۴۰ گفت: دستاورد‌هایی که در حوزه تولید مکمل‌ها به دست آورده‌ایم، نتیجه یک نگاه استراتژیک و رویکردی است که در گذشته وجود داشته است.
پیشنهاد امروز