۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
رئیس سازمان غذا و دارو از تخصیص ۱.۵ میلیون دلار ارز ترجیحی به تجهیزات پزشکی و شیرخشک خبر داد.
کد خبر: ۶۵۷۳
تخصیص ۱.۵ میلیون دلار ارز ترجیحی تجهیزات پزشکی و شیرخشک
 

به گزارش سرطان نیوز، دکتر سیدحیدر محمدی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در سال جاری در کشور وجود داشت و به نگرانی برای سازمان غذا و دارو هم تبدیل شده بود، این بود که تخصیص ارز ترجیحی برای تجهیزات پزشکی، بخشی از اقلام دارویی و شیر خشک تداوم پیدا کند تا با افزایش قیمت مواجه نشویم.

وی افزود: این نگرانی با دستور رئیس جمهور، پیگیری‌های معاون اول رئیس جمهور،  همکاری بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه برطرف شد و روز گذشته دستور تخصیص ۱.۵ میلیون دلار ارز ترجیحی داده شد.

به گفته رئیس سازمان غذا و دارو، حسب اظهار مدیران بانک مرکزی، در حال حاضر نگرانی در خصوص تخصیص ارز به صنعت دارو نداریم و همانند سال‌های گذشته در اختیار شرکت‌ها قرار خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید


بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، محمدی ابراز امیدواری کرد که بانک مرکزی پروسه تخصیص ارز را به حوزه سلامت تسریع بخشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
09:51 - 1403/01/09
اهم اقدامات «بیمه سلامت» برای فرار از «تله جمعیتی»
جوانی جمعیت، فرزندآوری و فرار از «تله جمعیتی» از جمله دغدغه‌های جدی کشور طی سال‌های اخیر بوده و در این راستا درمان مناسب و کم‌هزینه زوج‌های نابارور در دستور کار جدی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت قرار گرفته و در طرح‌هایی مانند بیمه رایگان مادران باردار و کودکان تا ۵ سالگی، گسترش مراکز درمان ناباروری و همچنین گسترش پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری خود را نشان داده است.
09:48 - 1403/01/09
پیگیری‌های نظام پزشکی در حادثه فوت متخصص قلب
رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به فوت یکی از متخصصین طرحی، بر پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از تکرار این قبیل حوادث تلخ و ناگوار که جامعه پزشکی را آزرده خاطر کرده است، تاکید کرد.
پیشنهاد امروز