۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴
امروزه به دلیل مشغله زیاد، غذا‌هایی که در سبد‌های غذایی روزانه ما رایج هستند برای مغز و حافظه ما بسیار مضر هستند.
کد خبر: ۵۸۵۳

به گزارش سرطان نیوز، غذا‌هایی مانند فست فود، شیرینی‌های بسیار چرب، مواد غذایی فرآوری شده مانند انواع کنسروها، کالباس و سوسیس و ... باعث بروز آلزایمر می‌شوند.

پنیر فرآوری شده

این پنیر حاوی مقادیر بسیاری از چربی اضافی است. همچنین پنیر فرآوری شده پروتئین‌هایی را در بدن ایجاد می‌کند که به افزایش آلزایمر کمک می‌کند.

گوشت‌های فرآوری شده

مانند گوشت‌های دودی حاوی موادی به نام نیتروسامین هستند که باعث می‌شود کبد چربی تولید کند که برای مغز سمّی هستند.

مواد غذایی سفید رنگ

این مواد شامل پاستا، کیک، شکر سفید، برنج سفید می‌باشند. مصرف این مواد باعث می‌شود تا در تولید انسولین تداخل ایجاد شود و مواد سمّی به مغز ارسال شود.


بیشتر بخوانید


پاپ کرن مایکروفری

این ماده غذایی حاوی دی استیل است. دی استیل ماده‌ای شیمیایی است که باعث افرایش آمیلوید در مغز می‌شود. تحقیقات نشان داده است که افزایش آمیلوید در مغز، احتمال بیماری آلزایمر را افزایش می‌دهد.

شکر تصویه شده

شکر تصویه شده که غالباً در غذا‌های فرآوری شده یافت می‌شود دارای کالری هستند، اما فاقد ویتامین، مواد معدنی و فیبر هستند. ابتدا ممکن است مواد غذایی شیرین که حاوی شکر تصویه شده باشند، خوشمزه و جذاب باشند، اما توجه داشته باشید که در دراز مدت ممکن است اشتهای شما به خوردن غذا کم شود و فقط با اضافه کردن شکر به غذا‌های خود اشتها پیدا کنید! مثل نمک که برخی از افراد عادت دارند به غذای خود بزنند، با وجود اینکه غذا باز هم نمک دارد! همانطور که آلزایمر پیشرفت می‌کند، کمبود اشتها و از دست دادن وزن ممکن است به معضل شدیدی تبدیل شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
09:51 - 1403/01/09
اهم اقدامات «بیمه سلامت» برای فرار از «تله جمعیتی»
جوانی جمعیت، فرزندآوری و فرار از «تله جمعیتی» از جمله دغدغه‌های جدی کشور طی سال‌های اخیر بوده و در این راستا درمان مناسب و کم‌هزینه زوج‌های نابارور در دستور کار جدی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت قرار گرفته و در طرح‌هایی مانند بیمه رایگان مادران باردار و کودکان تا ۵ سالگی، گسترش مراکز درمان ناباروری و همچنین گسترش پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری خود را نشان داده است.
09:48 - 1403/01/09
پیگیری‌های نظام پزشکی در حادثه فوت متخصص قلب
رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به فوت یکی از متخصصین طرحی، بر پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از تکرار این قبیل حوادث تلخ و ناگوار که جامعه پزشکی را آزرده خاطر کرده است، تاکید کرد.
پیشنهاد امروز