۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
یک جراح ستون فقرات گفت: تغذیه مفصل های کمر با حرکت است نه با خوابیدن و فعالیت مناسب بدون فشار، ضامن سلامتی است.
کد خبر: ۵۷۵۳

سندرم سکه چیست/ کدام کمردردها نیاز به معاینه دارد

به گزارش سرطان نیوز، علیرضا بصام پور، در گفتگو با رادیو سلامت با بیان اینکه نگران کمردرد به عنوان یک بیماری شدید نباشید، افزود: یک انسان سالم می‌تواند در طول سال حتی بعضی اوقات هفت بار در طول سال دچار کمردرد شود، و برای درمان آن نیازی به جراحی نبوده و کمردرد ممکن است همیشه دیسک نباشد.

وی با بیان اینکه علت کمردرد، اسپاسم کمر و عضله کمر است که می‌تواند هزار دلیل داشته باشد و یک دلیل غیر شایع آن دیسک است، ادامه داد: اگر فرد خم شود و خم بماند و کمرش بگیرد مثل کسی که خم می‌شود و سکه را از زمین می‌خواهد بردارد و کمرش می‌گیرد اسم این بیماری را در قدیم سندرم سکه گذاشته بودند؛ کسانی که کمردرد شدید و حاد دارند حتماً به پزشک مراجعه کنند و درمان شوند تا بدتر نشود.

بصام پور بیان کرد: هنگامی که درد به صورت انتشاری از اندام شروع می‌شود و به پا (از زانو پایین‌تر باشد) می‌رسد، حتماً باید به پزشک مراجعه کند، یا افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابتی دارند، مسن هستند و سن کمی دارند، و یا بیماری‌های رماتیسمی و سرطان دارند، اگر دچار کمردرد می‌شوند باید زودتر به پزشک مراجعه کنند.

وی ادامه داد: مورد بعدی افرادی هستند که بعد از کمردرد، پاهایشان بی حس می‌شود و یا در ناحیه زانو به پایین و ناحیه تناسلی دچار بی حسی می‌شوند، و یا فردی که همراه با علائم دیگر، دچار کمردرد می‌شوند مانند کسی که تب کرده و چند روز بعدش کمردرد می‌گیرد، این افراد هم باید به پزشک مراجعه کنند.

این جراح ستون فقرات گفت: دردهای کمری که خیلی خطرناک نیستند دردهایی هستند که بیمار با فعالیت پیدا می‌کند و هنگامی که دراز می کشند می‌توانند نفس بکشند، این موردی ندارد اما اگر دراز بکشند، کمر خشک شود و وول بزند باید به پزشک مراجعه کنند؛ حتی کسانی که دردی بیشتر از ۶ روز را تحمل می‌کنند هم باید به پزشک مراجعه کنند.

وی در خصوص علت رگ به رگ شدن کمر، اظهارداشت: افرادی که دارای گودی گمر هستند و یا گهگاهی دچار گرفتی کمر یعنی فشاری روی کمر ایجاد می‌شود، می‌شوند باید به پزشک مراجعه داشته باشند تا حرکات اصلاحی انجام دهند تا گودی کمرشان رفع شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
08:25 - 1403/02/04
مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به انجام مطالعاتی از پارسال درباره ضرورت یا عدم لزوم ورود واکسن گارداسیل به برنامه واکسیناسیون ملی، گفت: در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد تمام افراد جامعه را ملزم به تزریق این واکسن کنیم.
پیشنهاد امروز