۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران، در خصوص توزیع دارو‌های سقط جنین، توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر: ۵۶۷۰

به گزارش سرطان نیوز، علی سالاریان، در نامه‌ای خطاب به رؤسای نظام پزشکی شهرستان‌ها خواستار اطلاع رسانی به اعضا در خصوص ثبت دارو‌های رایج در سقط جنین در سامانه‌های مرتبط شد.

در متن نامه معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران آمده است: در نص ماده ۵۸ قانون حمایت از جوانی جمعیت آمده است؛ "توزیع دارو‌های رایج در سقط جنین فقط برای عرضه مراکز درمانی بیمارستانی دارای مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در داروخانه‌های آن‌ها مجاز است.


بیشتر بخوانید

واکسن کرونا برای زنان باردار بی خطر است


هرگونه خرید، فروش و پخش این گونه دارو‌ها خارج از سامانه ردیابی و رهگیری فرآورده‌های دارویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نگهداری و حمل این دارو‌ها بدون نسخه پزشک جرم است و مشمول مجازات‌های تعزیری درجه ۳ تا ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲/۰۲/۰۱ می‌شود".

در همین راستا، خواهشمند است در خصوص ثبت دارو‌های رایج در سقط جنین در سامانه‌های مرتبط به اعضای نظام پزشکی اطلاع رسانی شود.

بدیهی‌ست تصریح قوانین و اطلاع رسانی مناسب به اعضا در راستای رسالت ذاتی و صیانت از حقوق ایشان و پیشگیری از چالش‌های انتظامی مرتبط خواهد بود.

برچسب ها: دارو سقط جنین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
09:51 - 1403/01/09
اهم اقدامات «بیمه سلامت» برای فرار از «تله جمعیتی»
جوانی جمعیت، فرزندآوری و فرار از «تله جمعیتی» از جمله دغدغه‌های جدی کشور طی سال‌های اخیر بوده و در این راستا درمان مناسب و کم‌هزینه زوج‌های نابارور در دستور کار جدی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت قرار گرفته و در طرح‌هایی مانند بیمه رایگان مادران باردار و کودکان تا ۵ سالگی، گسترش مراکز درمان ناباروری و همچنین گسترش پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری خود را نشان داده است.
09:48 - 1403/01/09
پیگیری‌های نظام پزشکی در حادثه فوت متخصص قلب
رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به فوت یکی از متخصصین طرحی، بر پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از تکرار این قبیل حوادث تلخ و ناگوار که جامعه پزشکی را آزرده خاطر کرده است، تاکید کرد.
پیشنهاد امروز