۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
نتایج تحقیق کنونی نشان داد که بین نحوه راه رفتن یک فرد و شخصیت وی رابطه وجود دارد.
کد خبر: ۵۵۴۳
 

به گزارش سرطان نیوز، کسانی که سریع راه می‌روند، به احتمال زیاد شخصیت‌هایی برون‌گرا، وظیفه‌شناس و پذیرای تجربیات جدید هستند.

به طور طبیعی اگرچه با افزایش سن، افراد تمایل دارند آهسته‌تر راه بروند اما در این تحقیق مشخص شد، کسانی که ویژگی‌های برون‌گرایی و وظیفه‌شناسی دارند و خواهان تجربه‌های جدید هستند، به همان اندازه که سن آنان افزایش می‌یابد، سرعت پیاده‌روی آنان کاهش نمی‌یابد.

نویسندگان این مطالعه نتیجه گرفتند، این مطالعه شواهد محکمی ارائه می‌دهد که سرعت راه رفتن در بزرگسالی تا حدی منعکس کننده شخصیت فرد است.

نتایج این تحقیق حاصل بررسی بیش از ۱۵ هزار نفر بین ۲۵ تا ۱۰۰ سال است. به آنان تست شخصیت داده شد و سبک راه رفتن از پیاده‌روی معمول آن‌ها نیز ارزیابی شد.

نویسندگان نوشتند که راه رفتن سریع به شدت با ۲ ویژگی شخصیتی مرتبط بود. برون‌گرایی و وظیفه‌شناسی ثابت‌ترین همبستگی شخصیتی سرعت راه رفتن بودند.


بیشتر بخوانید


افراد فعال و مشتاق و کسانی که دارای نظم و انضباط و سازماندهی بودند سریع‌تر راه می‌رفتند و با گذشت زمان سرعت راه رفتن آنان کاهش کمتری داشت. با این حال افراد دارای شخصیت روان‌رنجور، آهسته‌تر راه می‌رفتند.

نویسندگان این مطالعه توضیح دادند که بسیاری از تحقیقات قبلا آهسته راه رفتن را با انواع پیامدهای منفی مرتبط کرده‌اند؛ راه رفتن آهسته‌تر پیش‌بینی‌کننده طیف وسیعی از پیامدهای مضر از جمله سلامت روانی ضعیف، ناتوانی، اختلال شناختی و زوال عقل و در نهایت خطر مرگ و میر بالاترست.  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
11:58 - 1403/01/29
سابقه ۱۴ ساله تولید مکمل‌های غذایی و دارویی در کشور
رئیس سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی با اشاره به سابقه ۱۴ ساله تولید مکمل در کشور و ساخت مکمل‌های گیاهی از دهه ۴۰ گفت: دستاورد‌هایی که در حوزه تولید مکمل‌ها به دست آورده‌ایم، نتیجه یک نگاه استراتژیک و رویکردی است که در گذشته وجود داشته است.
پیشنهاد امروز