۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: مطالعات و تحقیقات نشان می دهد که افراد سیگاری تا دو برابر بیشتر به بیماری قلبی و سرطان مبتلا می شوند.
کد خبر: ۵۴۶۶

به گزارش سرطان نیوز، یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در بندرعباس اظهار کرد: مطالعات و تحقیقات نشان می‌دهد که میزان ابتلای افراد سیگاری و قلیانی به انواع سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی و عروقی و تومور‌ها ۱.۵ تا ۲ برابر بیش از نُرم جامعه است.

وی با بیان این که حذف این ریز فاکتور‌ها می‌تواند به کاهش این بیماری‌ها در جامعه کمک فراوانی کند، افزود: پیشگیری از اعتیاد بر همه چیز مقدم‌تر است چرا که می‌تواند به میزان بسیار زیادی از مرگ و میر و هزینه‌های درمان برای بیماران ناشی از اعتیاد کاهش دهد.

به گفته پناهی، نقش صدا و سیما و رسانه‌ها در کمک به پیشگیری از اعتیاد بسیار مهم و کلیدی است و از سوی دیگر ما نیز در وزارت بهداشت بدنبال افزایش مالیات بر مواد دخانی مختلف به منظور کاهش دسترسی به آن هستیم.

به گزارش فارس و بنا بر اعلام مسؤولان وزارت بهداشت، سالانه فقط ۶۰ هزار میلیارد تومان درمان و مراقبت از بیماران ناشی از مصرف دخانیات در کشورمان است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
08:25 - 1403/02/04
مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به انجام مطالعاتی از پارسال درباره ضرورت یا عدم لزوم ورود واکسن گارداسیل به برنامه واکسیناسیون ملی، گفت: در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد تمام افراد جامعه را ملزم به تزریق این واکسن کنیم.
پیشنهاد امروز