۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
عضو کمیسیون بهداشت مجلس عنوان کرد؛
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: استفاده از پروبیوتیک ها در تولید دارو و واکسن می‌تواند نقش محوری داشته باشد.
کد خبر: ۵۴۶۴

نقش پروبیوتیک ها در تولید دارو و واکسن

به گزارش سرطان نیوز، عبدالحسین روح الامینی، در پنجمین همایش بین المللی پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند، اظهار داشت: در محصولات پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند، جا برای توسعه وجود دارد.

وی افزود: همانگونه که بخش‌هایی چون اقتصاد، فن آوری اطلاعات، الکترونیک، زیست فن آوری و…، از بخش‌های اساسی محسوب می‌شود استفاده از پروبیوتیک ها برای تولید دارو و واکسن نیز می‌تواند نقش محوری داشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: اگر قید و بندها و قوانین سختگیرانه برداشته شود، این بخش می‌تواند درخشش بسیار خوبی داشته باشد.

روح الامینی به تولیدات در حوزه شیلات و آبزی پروری اشاره کرد و گفت: استفاده از پروبیوتیک ها در این بخش می‌تواند رشد چشم گیری در میزان تولید داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۰ شرکت در زمینه تولید پروبیوتیک فعالیت دارند و بخشی از مواد لازم وارد می‌شود که امیدواریم تعداد این شرکت‌ها به گونه‌ای افزایش یابد که نسبت تولید به واردات افزایش یابد.

روح الامینی، تمرکز بر نیروی علم و استفاده از حوزه دانش بنیان در کشور را ضروری دانست و تاکید کرد: معافیت‌ها و بروکراسی‌های اداری و نقدینگی در این حوزه قابل حل است و تلاش خواهیم کرد در مجلس راه را برای این بخش هموار کنیم.

در ادامه، معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی نیز گفت: در سازمان دامپزشکی بحث پرو بیوتیک از سال ۱۳۹۳ شروع شده است. در حال ۱۳ الی ۱۴ شرکت در این زمینه فعال هستند و محصولات زیادی را توانستند ثبت کنند.

حسن ویشته افزود: خوشبختانه محصولات پروبیوتیک و فراسودمند در ایران با استانداردهای بین المللی برابری دارد.

وی ادامه داد: در دامپزشکی پروبیوتیک از این لحاظ اهمیت دارد که قسمت عمده محصولات دام هستند، پروبیوتیک ها در افرایش راندمان بسیار کمک می‌کنند.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی گفت: امیدواریم با توجه به تلاش شرکت‌های پروبیوتیک، در بحث صادرات وارد شویم؛ زیرا محصولات ما از کیفیت بسیار زیادی برخوردار است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
08:25 - 1403/02/04
مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به انجام مطالعاتی از پارسال درباره ضرورت یا عدم لزوم ورود واکسن گارداسیل به برنامه واکسیناسیون ملی، گفت: در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد تمام افراد جامعه را ملزم به تزریق این واکسن کنیم.
پیشنهاد امروز