۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
دهمین کنگره بین المللی سرطان‌های زنان ایران با حضور اساتید و متخصصین داخلی و خارجی برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۴۵

به گزارش سرطان نیوز، افتتاحیه "دهمین کنگره بین المللی سرطان‌های زنان ایران" با بررسی مهمترین عوامل در بروز انواع سرطان‌های رحمی، تخمدان، پستان و ... همراه با ارائه جدیدترین دستاوردهای حوزه درمان، جراحی و دارویی با حضور اساتید و متخصصین داخلی و خارجی برگزار شد.

طاهره اشرف گنجویی، متخصص آنکولوژی زنان و رئیس کنگره در جمع خبرنگاران گفت: در رابطه با سرطان دهانه رحم می‌توان گفت بیش از ۹۹ درصد موارد با ویروس HPV مرتبط است و به همین دلیل واکسیناسیون اهمیت ویژه ای دارد.

او گفت: متاسفانه هنوز واکسن اچ پی وی جزو واکسیناسیون ملی در نظر گرفته نشده و به صورت آزاد تهیه می‌شود.

اشرف گنجویی تاکید کرد: مناسب‌ترین سن از سن ۹ سالگی تا ۲۶ سالگی است. اما به طور متوسط یازده تا دوازده سالگی در سه نوبت بهتر آن تزریق شود.

او توضیح داد:اگر واکسیناسیون در سن کمتر از ۱۵ سالگی انجام شود دود وز کافی است به فاصله شش ماه اما اگر بالاتر باشد سه دوز به فاصله دو ماه و چهار ماه نیاز است.

رئیس کنگره سرطان زنان گفت: شایع ترین سرطان زنان در جهان و هم‌چنین در ایران، سرطان رحم است. متاسفانه سرطان دهانه رحم در ایران نسبت به سایر کشورها افزایش بیشتری داشته چرا که غربالگری در این باره انجام نمی‌شود.

او ادامه داد: به دلیل انجام به موقع غربالگری و واکسیناسیون ملی که در کشورهای پیشرفته وجود دارد، شیوع سرطان دهانه رحم بسیار کاهش پیدا کرده است.

گنجویی تاکید کرد: سرطان دهانه رحم در خانم‌های جوان زیر ۵۰ سال متاسفانه بیشتر شده است.

متخصص آنکولوژی زنان هشدار داد: علل ابتلا به سرطان دهانه رحم عمدتا فعالیت جنسی است تمام خانم‌های که ازدواج کردند و فعالیت جنسی دارند احتمال ابتلا برای آن‌ها وجود دارد اما عواملی مانند، شریک جنسی متعدد، مصرف سیگار، الکل و ... این احتمال را افزایش می‌دهد

او تاکید کرد: با توجه به این موضوع باید سعی کنیم در جهت کاهش خطر ابتلا فرهنگ‌سازی کنیم.

رئیس کنگره گفت: این سرطان هنوز تحت پوشش بیمه قرار نگرفته اما نامه‌نگاری‌هایی انجام شده و در انتظار بررسی هستیم.

متخصص آنکولوژی زنان توضیح داد:سه دوز واکسن اچ پی وی شاید حدود دو میلیون یا حتی بیشتر هزینه ببرد. خوشبختانه واکسن ایرانی با قیمت کمتر وارد بازار شده و تحت عنوان واکسن پاپیلوگارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گنجویی تاکید کرد: مردم در جهت اصلاح سبک زندگی بیشتر تلاش کنند. به عنوان مثال چاقی یکی از فاکتورهای اساسی در ابتلا به سرطان است. به همین دلیل باید فرهنگ‌سازی کنیم و سبک زندگی را بهبود دهیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
09:51 - 1403/01/09
اهم اقدامات «بیمه سلامت» برای فرار از «تله جمعیتی»
جوانی جمعیت، فرزندآوری و فرار از «تله جمعیتی» از جمله دغدغه‌های جدی کشور طی سال‌های اخیر بوده و در این راستا درمان مناسب و کم‌هزینه زوج‌های نابارور در دستور کار جدی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت قرار گرفته و در طرح‌هایی مانند بیمه رایگان مادران باردار و کودکان تا ۵ سالگی، گسترش مراکز درمان ناباروری و همچنین گسترش پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری خود را نشان داده است.
09:48 - 1403/01/09
پیگیری‌های نظام پزشکی در حادثه فوت متخصص قلب
رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به فوت یکی از متخصصین طرحی، بر پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از تکرار این قبیل حوادث تلخ و ناگوار که جامعه پزشکی را آزرده خاطر کرده است، تاکید کرد.
پیشنهاد امروز