۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت با اشاره به اتمام مرحله اول واکسیناسیون تکمیلی اتباع غیرایرانی، گفت: تیم‌های بهداشتی به خوبی عمل کردند و حتی از هدف پیش‌بینی شده که حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت بود، عبور کرده و به عدد واکسیناسیون ۹۴۳ هزار نفر رسیدیم.
کد خبر: ۵۴۴۴

به گزارش سرطان نیوز، دکتر سید محسن زهرایی درباره کمپین واکسیناسیون تکمیلی در جمعیت پناهندگان و اتباع غیر ایرانی با هدف ایجاد محافظت در برابر بیماری فلج اطفال و سرخک که از ۱۰ دی ماه آغاز شده بود، گفت: برنامه با محوریت اتباع غیر ایرانی در گروه سنی زیر ۱۵ سال در ۲۷ دانشگاه علوم پزشکی که بیشترین جمعیت اتباع غیرایرانی را تحت پوشش داشتند، به اجرا درآمد و حدودا نیمه بهمن ماه بخش اول این کمپین که انجام واکسیناسیون تکمیلی بود به پایان رسید.

وی افزود: مرحله دوم کمپین مربوط به غربالگری و بیماریابی سل است که در تعدادی از دانشگاه‌ها آغاز شده و به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه در بخش اول این کمپین خدمات واکسیناسیون قطره خوراکی واکسن فلج اطفال و واکسن دوگانه سرخک و سرخجه ارائه شده است، تصریح کرد: تیم‌های بهداشتی به خوبی عمل کردند و حتی از هدف پیش‌بینی شده که حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت بود عبور کرده و به عدد واکسیناسیون ۹۴۳ هزار نفر رسیدیم.

زهرایی با بیان اینکه بدیهی است در کانون‌های با جمعیت غالب غیر ایرانی، خانواده‌های ایرانی هم ساکن هستند، اظهار کرد: در مناطق پرخطر که امکان ضعف پوشش واکسیناسیون منطقه بالا بود، ایرانیان نیز مشابه با اتباع غیر ایرانی تحت پوشش عملیات قرار گرفتند.

وی افزود: با این حساب در پوشش واکسیناسیون تفکیکی، سهم پوشش اتباع غیر ایرانی حدود ۸۴۲ هزار نفر و سهم اتباع ایرانی حدود ۱۰۱ هزار نفر بوده است. عمده اتباع نیز جمعیت اتباع افغانستانی بودند و تعداد کمی هم اتباع پاکستانی تحت واکسیناسیون قرار گرفتند.

رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت درباره پیش‌بینی از وضعیت بروز بیماری سرخک در سال آتی، تصریح کرد: امیدواریم اقدامات فعلی بتواند جلوی افزایش موارد و طغیان‌های سرخک در ماه‌های آتی را بگیرد؛ البته، چون کشور‌های مجاور ما، پوشش واکسیناسیون ضعیف‌تری دارند ما هر زمانی در معرض طغیان سرخک هستیم، اما وسعت و شدت این طغیان‌ها وابسته به شدت بیماری در کشور‌های همسایه است.

او در خاتمه تاکید کرد: البته وضعیت بیماری رصد خواهد شد و امیدواریم وضعیت بیماری سرخک در افغانستان و پاکستان هم کاهشی شده باشد تا به دنبال تردد‌ها موارد بیماری کمتری وارد کشور ما شود. در هر صورت سیستم بهداشتی کشور کاملا آماده است و اقدامات لازم را در صورت ضرورت انجام می‌دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
09:51 - 1403/01/09
اهم اقدامات «بیمه سلامت» برای فرار از «تله جمعیتی»
جوانی جمعیت، فرزندآوری و فرار از «تله جمعیتی» از جمله دغدغه‌های جدی کشور طی سال‌های اخیر بوده و در این راستا درمان مناسب و کم‌هزینه زوج‌های نابارور در دستور کار جدی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت قرار گرفته و در طرح‌هایی مانند بیمه رایگان مادران باردار و کودکان تا ۵ سالگی، گسترش مراکز درمان ناباروری و همچنین گسترش پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری خود را نشان داده است.
09:48 - 1403/01/09
پیگیری‌های نظام پزشکی در حادثه فوت متخصص قلب
رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به فوت یکی از متخصصین طرحی، بر پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از تکرار این قبیل حوادث تلخ و ناگوار که جامعه پزشکی را آزرده خاطر کرده است، تاکید کرد.
پیشنهاد امروز