۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
حدود دو هفته از وقوع زمین‌ لرزه‌های شدید و ویرانگری که ترکیه و سوریه در همسایگی آن را لرزاند، می‌گذرد و اکنون امدادگران با چالش بزرگ تضمین سلامت بازماندگان روبرو هستند.
کد خبر: ۵۳۷۵

به گزارش سرطان نیوز، مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد)، روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که عملیات نجات در همه استان‌ها به جز دو استان پایان یافته و جستجو در مجموع در ۱۰ مکان در قهرمان‌ماراش و هاتای، استان‌های جنوب کشور که به شدت آسیب دیده‌اند، ادامه خواهد داشت.

با این حال مقامات ترکیه اکنون با چالش بهبود شرایط بهداشتی برای تضمین سلامت بازماندگان روبرو هستند.

کارگران در روز یکشنبه شروع به ضدعفونی اردوگاهی در قهرمان ماراش که حدود ۸۵۰۰ بازمانده را در خود جای داده است، کردند و در آنجا دوش‌هایی برای استحمام نصب کردند.

همچنین گزارش‌ها حاکیست، روزانه حدود ۳۰۰ نفر به یک کلینیک موقت در این محل مراجعه می‌کنند.


بیشتر بخوانید


از سوی دیگر پزشکان برای درمان تعداد فزاینده‌ای از موارد احتمالی بیماری‌های عفونی درخواست آنتی‌بیوتیک و تجهیزات پزشکی کرده‌اند.

آنها می‌گویند: بیماران از تب و سرفه شکایت دارند و در عین حال تعداد موارد ابتلا به بیماری پوستی در حال افزایش است زیرا افراد بی‌خانمان شده برای چندین روز قادر به دوش گرفتن یا تعویض لباس نبوده‌اند.

مادری که به این کلینیک مراجعه کرده بود، گفته است که سه فرزندش مریض شده‌اند زیرا داخل چادرشان هوا بسیار سرد است.

او گفت که شرایط زندگی بقدری سخت است که حتی نمی‌تواند جایی برای شستن دست‌هایش پیدا کند.

پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
11:58 - 1403/01/29
سابقه ۱۴ ساله تولید مکمل‌های غذایی و دارویی در کشور
رئیس سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی با اشاره به سابقه ۱۴ ساله تولید مکمل در کشور و ساخت مکمل‌های گیاهی از دهه ۴۰ گفت: دستاورد‌هایی که در حوزه تولید مکمل‌ها به دست آورده‌ایم، نتیجه یک نگاه استراتژیک و رویکردی است که در گذشته وجود داشته است.
پیشنهاد امروز