۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
رئیس سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، ادعای وزیر بهداشت مبنی بر دخالت پزشکان در افزایش مصرف سرُم را تکذیب کرد.
کد خبر: ۴۹۱۱

کمبود سرُم را گردن پزشکان نیاندازید

به گزارش سرطان نیوز، چندی قبل وزیر بهداشت، در اظهاراتی پیرامون کمبود سرُم در کشور، افزایش تجویزهای پزشکان را در بروز این مشکل؛ تأثیرگذار دانست.

در همین حال، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، به این ادعای وزیر بهداشت؛ واکنش نشان داد و گفت: آنچه بنده از معاون مربوطه پرس و جو کزده ام، عنوان داشته است که فصل سرما و شیوع آنفلوانزا، منجر به افزایش غیر منطقی سرم در کشور شده است.

وی افزود: ما نمی توانیم کمبودها را به افزایش تجویز از سوی پزشکان ربط بدهیم. مگر چقدر افزایش تجویز داشته ایم که بخواهد باعث کمبود سرُم شود.

در چند ماه گذشته و شروع فصل پاییز، شاهد کمبود سرُم در داروخانه ها و بیمارستان های کشور بودیم؛ به طوری که سازمان غذا و دارو تصمیم گرفت از طریق واردات، کمبود سرُم را حل کند. همچنین، شرکت هایی دارویی نیز در چند شیفت، تولید سرُم را افزایش دادند.

این در حالی است که رئیس سازمان غذا و دارو، مدعی شده بود کمبود سرُم تا پایان دی ماه رفع می شود. حالا، پس از گذشت چند روز از ماه بهمن، هنوز شرایط آنکه باید، عادی نشده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
09:51 - 1403/01/09
اهم اقدامات «بیمه سلامت» برای فرار از «تله جمعیتی»
جوانی جمعیت، فرزندآوری و فرار از «تله جمعیتی» از جمله دغدغه‌های جدی کشور طی سال‌های اخیر بوده و در این راستا درمان مناسب و کم‌هزینه زوج‌های نابارور در دستور کار جدی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت قرار گرفته و در طرح‌هایی مانند بیمه رایگان مادران باردار و کودکان تا ۵ سالگی، گسترش مراکز درمان ناباروری و همچنین گسترش پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری خود را نشان داده است.
09:48 - 1403/01/09
پیگیری‌های نظام پزشکی در حادثه فوت متخصص قلب
رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به فوت یکی از متخصصین طرحی، بر پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از تکرار این قبیل حوادث تلخ و ناگوار که جامعه پزشکی را آزرده خاطر کرده است، تاکید کرد.
پیشنهاد امروز