۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
انتقاد معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی از وزیر آموزش و پرورش:
علی سالاریان در واکنش به اظهار نظر وزیر آموزش و پرورش در خصوص راه انداری رشته طب ایرانی در مدارس به شدت از وی انتقاد کرد.
کد خبر: ۴۸۷۲

علی سالاریان

به گزارش سرطان نیوز، علی سالاریان، با عنوان این مطلب که متولی سلامت جامعه وزارت بهداشت است و طبق قوانین مجلس، سازمان نظام پزشکی هم وظیفه مشاوره و نظارت بر خدمات سلامت کشور را دارد، گفت: اظهار نظر در مورد رشته‌های آموزشی و تربیت نیروی انسانی برای ارائه خدمات سلامت به عهده وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی است.

وی با اشاره به اظهار نظر وزیر آموزش و پرورش در سومین جشنواره طب ایرانی مبنی بر اینکه آموزش و پرورش آمادگی تدارک تشکیلات دانش‌آموزی و تأسیس هنرستان‌های طب ایرانی را دارد تا از ظرفیت معلمان و دانش‌آموزان در این مسیر استفاده شود، افزود: این نوع اظهار نظر قطعاً آسیب‌زا و غیرکارشناسی است. در حال حاضر یکی از عمده ترین مشکلات و خطرات نظام سلامت وجود مداخله‌گران غیرمجاز و فاقد صلاحیت در حوزه پزشکی است.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ادامه داد: به دلیل نبود امکانات و منابع انسانی لازم جهت نظارت؛ وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی توان برخورد با افرادی که به سلامت مردم آسیب می‌زنند، ندارند.


بیشتر بخوانید

 تعرفه‌های پرستاری در سرانه بیمه سلامت بودجه ۱۴۰۲ قرار گرفت


سالاریان با بیان اینکه اینگونه اظهارنظرها و تربیت نیروهایی که بدون داشتن پشتوانه و زمینه علمی لازم از راه میان‌بر وارد حوزه خدمات سلامت شده و به خیل مداخله گران غیرمجاز در امر سلامت اضافه می‌شوند به مشکلات حوزه پزشکی دامن می‌زند، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود وزارت آموزش و پرورش که در حال حاضر با مشکلات بسیاری برای باز بودن مدارس و آموزش دانش آموزان روبه‌رو است، به حل مشکلات خود پرداخته و وارد حوزه تخصصی آموزش پزشکی که مربوط به وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی است، نشود.

وی با بیان اینکه یکی از علل مهم بروز و پیدایش افراد مداخله گر غیرمجاز در حوزه پزشکی؛ مراکزی است که به صورت غیرقانونی و بدون پشتوانه کارشناسی و علمی به تربیت این گونه نیروها می‌پردازند، تصریح کرد: قطعاً برای تربیت ارائه دهندگان خدمات پزشکی نیاز به مجوز وزارت بهداشت است لذا مؤسسات و نهادهای مختلفی که به هر دلیل اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه سلامت می‌کنند فاقد صلاحیت علمی لازم برای تربیت و پرورش نیروهای درمانی هستند

سالاریان در پایان یادآور شد: مقابله و برخورد با این مؤسسات و نهادها یکی از مشکلات اصلی سازمان نظام پزشکی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
08:25 - 1403/02/04
مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به انجام مطالعاتی از پارسال درباره ضرورت یا عدم لزوم ورود واکسن گارداسیل به برنامه واکسیناسیون ملی، گفت: در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد تمام افراد جامعه را ملزم به تزریق این واکسن کنیم.
پیشنهاد امروز