۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
ستاری‌فرد گفت: دانش آموزان الزامی برای حضور در کلاس های حضوری نخواهند داشت.
کد خبر: ۱۵۵
شرطی برای حضور دانش‌آموزان در مدارس پیش‌بینی نکردیم

به گزارش سرطان نیوز، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: روز گذشته دستورالعمل برگزاری آموزش حضوری از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ و به تمام استان‌ها ارسال شد، همه مدیران‌کل آموزش و پرورش استان‌ها پیگیر اجرایی‌سازی آموزش حضوری و عملیاتی کردن بخشنامه صادر شده هستند و با توجه به مفاد بخشنامه، روز یکشنبه ۱۴ فروردین میزبان دانش‌آموزان و معلمان خواهیم بود.

 

ستاری‌فرد معتقد است که کرونا بیش از ۲۵ ماه است که کشور را با چالش مواجه کرده، اما سه سال تحصیلی دانش‌آموزان شامل سال تحصیلی ۹۹ ـ ۱۳۹۸، ۱۴۰۰ ـ ۱۳۹۹ و ۱۴۰۱ ـ ۱۴۰۰ را متأثر کرده است و آموزش و پرورش ۴ دوره تحصیلی دارد و اهداف هر دوره تحصیلی متأثر از کرونا بوده ،ضروری است که در انتهای سال تحصیلی ۱۴۰۱ ـ ۱۴۰۰ به شرایط قبل از کرونا برگردیم و لذا در دستورالعمل تأکید شد که برنامه آموزشی، پرورشی و ورزشی مدارس که سابقا برای دانش‌آموزان پیش‌بینی می‌شد، اجرا شود.

 

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش می‌گوید که موضوع دیگر نحوه حضور دانش‌آموزان است و تمرکز ما در این ابلاغیه این است که همه دانش‌آموزان باید در کلاس‌های درس حضور داشته باشند، اما این تمهید هم پیش‌بینی شد که اگر دانش‌آموزی مبتلا به کرونا یا دارای علائم کرونا بود یا دانش‌آموزی که دارای بیماری زمینه‌ای است، آموزش را از بستر مجازی دنبال کند.

 

او گفت: توصیه قطعی ما انجام واکسیناسیون است، اما چون آموزش حضوری حق همه دانش‌آموزان است، مبتنی بر همین موضوع هیچ شرطی برای حضور دانش‌آموزان در مدارس پیش‌بینی نکردیم و هیچ شخصی هیچ شرطی برای ممانعت از حضور دانش‌آموز در مدرسه نمی‌تواند بگذارد. همچنین ستاد کرونا هم این شرط را پیش‌بینی نکرده است.

 

ستاری فرد درباره شهریه مدارس غیردولتی گفت: در این دستورالعمل تأکید شده است که افزایش شهریه دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی و به طور کلی هرگونه افزایش شهریه به بهانه آموزش حضوری ممنوع است.

 

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: شهریه‌ای که برای مدارس غیردولتی پیش‌بینی شد اینگونه نبود که برای آموزش مجازی در نظر گرفته شود و اگر مدرسه‌ای خواستار شهریه اضافی شد، خانواده‌ها از طریق واحد‌های نظارتی مناطق آموزش و پرورش و ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات پیگیری کنند.  

 

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیران‌کل آموزش و پرورش استان‌ها، مدیران مناطق و مدیران مدارس همانطور که در اول مهر به استقبال دانش‌آموزان می‌رفتند، ۱۴ فروردین با یک جشن ملی و تقدیر از معلمان که مجاهدانه در این دو سال کار کردند، آموزش حضوری را از سر بگیرند.

انتهای پیام/ص
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
08:15 - 1403/02/01
احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» / جزییات یارانه حمایتی کودکان دچار سوء تغذیه
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن اشاره به اینکه تاکنون ۱۳۵ هزار کودک تحت پوشش طرح امنیت غذایی قرار گرفته‌اند، از احتمال افزایش حدود ۲۵ درصدی بودجه این طرح نسبت به سال گذشته خبر داد.
پیشنهاد امروز