۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
عضو هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان گفت: محصول شرکت ما تولید فرآورده‌های پروتئینی کاملا گیاهی است که در آن از هیچگونه فرآورده‌ی حیوانی استفاده نشده است.
کد خبر: ۱۰۷
تولید فرآورده‌های پروتئینی غیرگوشتی برای گیاه خواران در کشور

به گزارش سرطان نیوز، فرزانه بهرامی عضو هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان گفت: محصول شرکت ما تولید فرآورده‌های پروتئینی کاملا گیاهی است که در آن از هیچگونه فرآورده‌ی حیوانی استفاده نشده است.

 

به گفته بهرامی، آزمایش‌های انجام شده در این محصولات نشان می‌دهد که حدود ۱۸ درصد پروتئین خالص در این محصول وجود دارد که می‌تواند یک منبع تامین کننده پروتئین برای افراد باشد.

 

مواد اصلی تشکیل دهنده‌ این محصول شامل انواع فیبر‌های گیاهی مانند فیبرگندم، فیبر بامبو، ایزوله‌ی سویا، نشاسته و آرد است. این محصول دانش بنیان می‌تواند در سبد غذایی گیاهخواران و سایر افراد قرار بگیرد چراکه از لحاظ قیمتی از پروتئین‌های حیوانی بسیار مقرون به صرفه‌تر است، بنابراین می‌تواند جایگزین مناسبی برای پروتئین‌های حیوانی در سبد غذایی خانواده‌ها باشد.

 

فرآورده‌های پروتئینی غیرگوشتی فاقد نیترات است، بنابراین افراد از آسیب‌هایی که با مصرف نیترات به کبد وارد می‌شود، ایمن خواهند بود، همچنین  محصولات دیگری نیز داریم که فاقد گلوتن است و مناسب افرادی است که به دلیل حساسیت‌های غذایی یا موارد دیگر منع مصرف گلوتن دارند.

 

این شرکت جزو نخستین تولیدکننده‌های محصولات کاملا گیاهی و فاقد گلوتن است. این شرکت در زمینه تحقیق و توسعه و همچنین پژوهش در حوزه محصولات غذایی گیاهی و مکمل‌های گیاهی فعالیت دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/ص
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
09:51 - 1403/01/09
اهم اقدامات «بیمه سلامت» برای فرار از «تله جمعیتی»
جوانی جمعیت، فرزندآوری و فرار از «تله جمعیتی» از جمله دغدغه‌های جدی کشور طی سال‌های اخیر بوده و در این راستا درمان مناسب و کم‌هزینه زوج‌های نابارور در دستور کار جدی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت قرار گرفته و در طرح‌هایی مانند بیمه رایگان مادران باردار و کودکان تا ۵ سالگی، گسترش مراکز درمان ناباروری و همچنین گسترش پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری خود را نشان داده است.
09:48 - 1403/01/09
پیگیری‌های نظام پزشکی در حادثه فوت متخصص قلب
رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به فوت یکی از متخصصین طرحی، بر پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از تکرار این قبیل حوادث تلخ و ناگوار که جامعه پزشکی را آزرده خاطر کرده است، تاکید کرد.
پیشنهاد امروز