۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
تحقیقات نشان می‌دهد که فلاوونوئیدها طیف وسیعی از فواید سلامتی، از مبارزه با سرطان و کاهش خطر بیماری‌های قلبی تا حفظ عملکرد مغز را فراهم می‌کنند. همچنین در مبارزه با چین و چروک هم مفید هستند.
کد خبر: ۹۰
بهترین راه تقویت سلامت قلب و مغز از دیدگاه انجمن قلب آمریکا

به گزارش سرطان نیوز و به نقل از مدیسن نت، «کریستینا پترسن»، محقق ارشد از دانشگاه فناوری تکزاس، می‌گوید: «دلیل اصلی مفید بودن فلاوونوئیدها این است که اثرات ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی دارند.»

 

آنتی اکسیدان‌ها به مبارزه با التهاب و پیری کمک می‌کنند. فلاونوئیدها همچنین دارای خواصی هستند که می‌توانند به جلوگیری از لخته شدن خون کمک کنند.

 

مطالعات نشان می‌دهد که فلاوونوئیدهای موجود در مواد خوراکی مانند انواع توت‌ها، سیب و گلابی ممکن است بر باکتری‌های روده تأثیر گذاشته و فشار خون را کاهش دهند.

 

به همین دلیل، فلاونوئیدها نقش اصلی را در رژیم غذایی مدیترانه ای، DASH و MIND ایفا می‌کنند؛ این رژیم‌های غذایی بیشتر توسط متخصصان سلامت قلب و مغز توصیه می‌شود. عمدتاً هر سه این نوع رژیم‌ها، تمرکز زیادی روی میوه‌های سرشار از فلاوونوئید، سبزیجات، آجیل‌ها و لوبیا دارند.

 

به گفته محققان، فلاونوئیدها در طیف گسترده‌ای از میوه‌ها، سبزیجات و سایر غذاها یافت می‌شوند که قرار دادن آنها در رژیم غذایی دشوار نیست. آنها در انواع توت‌ها، گیلاس، سیب، انگور، تره فرنگی و سبزیجات سبز رنگ مانند اسفناج، کاهو و کلم پیچ یافت می‌شوند. همچنین در سیر و پیاز، چای، شکلات تلخ و سویا هم وجود دارند.

 

محققان توصیه می‌کنند خوردن غذاهای تازه و کامل بهترین راه برای دریافت فلاوونوئیدهای مورد نیاز است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
09:51 - 1403/01/09
اهم اقدامات «بیمه سلامت» برای فرار از «تله جمعیتی»
جوانی جمعیت، فرزندآوری و فرار از «تله جمعیتی» از جمله دغدغه‌های جدی کشور طی سال‌های اخیر بوده و در این راستا درمان مناسب و کم‌هزینه زوج‌های نابارور در دستور کار جدی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت قرار گرفته و در طرح‌هایی مانند بیمه رایگان مادران باردار و کودکان تا ۵ سالگی، گسترش مراکز درمان ناباروری و همچنین گسترش پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری خود را نشان داده است.
09:48 - 1403/01/09
پیگیری‌های نظام پزشکی در حادثه فوت متخصص قلب
رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به فوت یکی از متخصصین طرحی، بر پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از تکرار این قبیل حوادث تلخ و ناگوار که جامعه پزشکی را آزرده خاطر کرده است، تاکید کرد.
پیشنهاد امروز