۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
محققان ادویه ای را شناسایی کردند که به درمان آب سیاه چشم کمک می کند.
کد خبر: ۸۹
ادویه‌ای که به درمان آب سیاه کمک می‌کند

به گزارش سرطان نیوز، برخی مطالعات نشان داده‌اند که مواد فعال موجود در زردچوبه به درمان گلوکوم یا آب سیاه چشمی، بیماری خطرناکی که با افزایش فشار داخل چشم و ایجاد آسیب شناسی سر عصب بینایی تا نابینایی پیش می‌رود، کمک می‌کند.

 

به طور خاص، مشخص شد که ترکیبات زردچوبه، برای مثال، کورکومین، روند التهابی قرنیه را کاهش می‌دهد و در نتیجه به دید طبیعی کمک می‌کند.

 

این واقعیت که زردچوبه دارای خواص مفیدی است، برای دانشمندان شناخته شده است، اما پزشکان با مشکل انتقال ماده فعال آن به بدن مواجه هستند، زیرا کورکومین به شکل مکمل و قرص جذب ضعیفی دارد.

منبع: اسپوتنیک

انتهای پیام/ص
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
09:51 - 1403/01/09
اهم اقدامات «بیمه سلامت» برای فرار از «تله جمعیتی»
جوانی جمعیت، فرزندآوری و فرار از «تله جمعیتی» از جمله دغدغه‌های جدی کشور طی سال‌های اخیر بوده و در این راستا درمان مناسب و کم‌هزینه زوج‌های نابارور در دستور کار جدی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت قرار گرفته و در طرح‌هایی مانند بیمه رایگان مادران باردار و کودکان تا ۵ سالگی، گسترش مراکز درمان ناباروری و همچنین گسترش پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری خود را نشان داده است.
09:48 - 1403/01/09
پیگیری‌های نظام پزشکی در حادثه فوت متخصص قلب
رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به فوت یکی از متخصصین طرحی، بر پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از تکرار این قبیل حوادث تلخ و ناگوار که جامعه پزشکی را آزرده خاطر کرده است، تاکید کرد.
پیشنهاد امروز