۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
زخم‌های مزمن سالمندان نیاز به مشاوره با پزشک دارد و تاخیر در بهبود زخم می تواند نشانه یک بیماری باشد.
کد خبر: ۷۵

به گزارش سرطان نیوز دکتر Steffen Schirmer، عضو انجمن آلمانی درمان زخم، تأکید کرده است که با افزایش سن، متابولیسم و ​​فعالیت سلولی کند می‌شود و همچنین اتصالات سلولی ضعیف و خاصیت ارتجاعی بافت همبند از دست می‌رود و در نتیجه سلول‌های آسیب دیده به خوبی بازسازی نمی‌شوند.

 

شرمر، جراح پلاستیک، اضافه کرد که می‌توان با پوشاندن زخم با یک باند استریل یا چسب پزشکی به سرعت بهبود زخم کمک کند و زخم را می‌توان با ضد عفونی کننده یا محلول نمکی تمیز کرد.

 

از آنجایی که بدن پروتئین‌های زیادی را از طریق زخم از دست می‌دهد، باید پروتئین‌هایی را تامین کند که نقش مهمی در روند بهبود و بازسازی سلول‌ها ایفا می‌کنند. همچنین حفظ سلامت سیستم قلبی عروقی و ادامه فعالیت‌های حرکتی بسیار مهم است.

 

پس از آن، زخم باید به دقت تحت نظر باشد، در صورتی که زخم قرمز، داغ و ناحیه اطراف آن متورم شده باشد، باید با پزشک مشورت کرد؛ چراکه این نشان دهنده عفونت باکتریایی است که نیاز به مداخله فوری پزشکی دارد.

 

زخم‌های مزمن

 

اگر زخم در عرض ۸ هفته خوب نشود، آنگاه یک زخم مزمن در نظر گرفته می‌شود که نیاز به مشاوره فوری با پزشک دارد تا علت واقعی بهبود نیافتن را مشخص کند، ممکن است یک بیماری جدی مانند اختلال جریان خون، دیابت، نارسایی قلبی یا سرطان پوست علت تاخیر در بهبود زخم باشد.

 

زخم‌های مزمن معمولا در بیماران دیابتی به خصوص در ناحیه پا و همچنین در بیماران بستری به وجود می‌آیند، بنابراین این زخم‌ها باید به خوبی تحت نظر گرفته شوند و پس از مشاهده هرگونه تغییری مانند قرمزی، بلافاصله با پزشک مشورت کنید. 

منبع: العین

انتهای پیام/ص
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
08:25 - 1403/02/04
مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به انجام مطالعاتی از پارسال درباره ضرورت یا عدم لزوم ورود واکسن گارداسیل به برنامه واکسیناسیون ملی، گفت: در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد تمام افراد جامعه را ملزم به تزریق این واکسن کنیم.
پیشنهاد امروز