۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
نتایج یک بررسی نشان می‌دهد ابتلا به ویروس کرونا می‌تواند ریسک ابتلا به یک بیماری شایع را افزایش دهد.
کد خبر: ۷۱
بیماری که پس از ابتلا به کرونا به جانتان می‌افتد

به گزارش سرطان نیوز به گفته کارشناسان، عفونت SARS-CoV-۲ ممکن است منجر به آزادسازی مواد سیگنال دهنده پیش التهابی (سیتوکین‌ها) شود. فعال شدن سیستم ایمنی ممکن است ماه‌ها پس از عفونت کرونا ادامه داشته باشد و کارایی انسولین را مختل کند.

 

مطالعات نشان داده‌اند که لوزالمعده انسان نیز می‌تواند هدف کروناویروس باشد. به دنبال عفونت کووید-۱۹، کاهش تعداد گرانول‌های ترشحی انسولین در سلول‌های بتا و اختلال در ترشح انسولین تحریک شده با گلوکز مشاهده شده است.

 

علاوه بر این، پس از بیماری کووید-۱۹، برخی از بیماران مقاومت به انسولین پیدا کردند و سطح گلوکز خونشان بالا بود، اگرچه سابقه قبلی دیابت نداشتند. با این حال، تا به امروز مشخص نبود که آیا این تغییرات متابولیک گذرا هستند یا بیماری کووید-۱۹ خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد. برای بررسی این سوال، محققان مرکز دیابت آلمان (DDZ)، یک مطالعه انجام دادند و نتایج به دست آمده تایید کرد که ابتلا به ویروس کرونا شانس بروز دیابت نوع دوم در این دسته از افراد را افزایش می‌دهد.

منبع: هندوستان تایمز

انتهای پیام/ص
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
08:25 - 1403/02/04
مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به انجام مطالعاتی از پارسال درباره ضرورت یا عدم لزوم ورود واکسن گارداسیل به برنامه واکسیناسیون ملی، گفت: در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد تمام افراد جامعه را ملزم به تزریق این واکسن کنیم.
پیشنهاد امروز