۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸
مصرف آویشن برای بهبود و درمان بیماری ها استفاده می شود اما مبتلایان به کم و پر کاری تیروئید باید از مصرف آویشن خود داری کنند.
کد خبر: ۷۰
چه کسانی باید از مصرف آویشن پرهیز کنند؟

به گزارش سرطان نیوز، آویشن درختچه ای کوتاه و پر از شاخه های علفی و جزء خانواده گیاه نعناع است، این گیاه برای بهبود و درمان بیماری ها استفاده می شود و یک آنتی اکسیدان قوی برای حفظ چربی های بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد است. مصرف گیاه آویشن برای سلامتی مفید است، از گیاه و دمنوش آویشن در مصارف زینتی، آشپزی، مواد شوینده و مواد دارویی استفاده می شود. 



مصرف آویشن بر افزایش قد و طول عمر انسان تاثیر گذار دانست و روغن گیاه آویشن دارای خواصی مانند افزایش قد رت ذهنی، بهبود سلول های بدن، تسریع جریان خون و جوانسازی پوست است.

 

با اشاره به تکثیر گیاه آویشن در درمان آکنه، مصرف گیاه آویشن باعث کاهش موخوره، فشار خون ، سرطان روده بزرگ، پوسیدگی دندان و ریزش مو می شود.

 
روغن گیاه آویشن در تولید محصولاتی مانند صابون، شامپو، خمیر دندان و عطر کاربرد دارد.

 
این گیاه دارای خاصیت ضد باکتری است، ویتامین K موجود در آویشن باعث افزایش کلسیم، آهن بدن و بهبود پوکی استخوان می شود.

 

چه کسانی نباید آویشن مصرف کنند:

  1.  مبتلایان به کم و پر کاری تیروئید از مصرف آویشن خود داری کنند، مصرف زیاد گیاه و یا دمنوش آویشن در دوران بارداری احتمال سقط جنین را افزایش می دهد.
  2. تیمول، یکی از مواد شیمیایی موجود در آویشن است، وجود مواد شیمیایی مانند کلرهگزیدین و تیمول در گیاه آویشن در زمان مصرف از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.
  3. بیماران کلیوی و افراد دارای تنگی نفس باید برای بهبود و کاهش بیماری، 10 گرم گیاه آویشن را با یک قاشق مربا خوری عسل مخلوط کرده و دم کنند.

مصرف آویشن برای بعضی افراد مضر است، ماده شیمیایی تیمول ممکن است باعث کاهش ضربان قلب، افت دمای بدن، بروز حالت تهوع ، استفراغ، سرگیجه ، سردرد و تاخیر در روند انعقاد خون شود.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
09:51 - 1403/01/09
اهم اقدامات «بیمه سلامت» برای فرار از «تله جمعیتی»
جوانی جمعیت، فرزندآوری و فرار از «تله جمعیتی» از جمله دغدغه‌های جدی کشور طی سال‌های اخیر بوده و در این راستا درمان مناسب و کم‌هزینه زوج‌های نابارور در دستور کار جدی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت قرار گرفته و در طرح‌هایی مانند بیمه رایگان مادران باردار و کودکان تا ۵ سالگی، گسترش مراکز درمان ناباروری و همچنین گسترش پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری خود را نشان داده است.
09:48 - 1403/01/09
پیگیری‌های نظام پزشکی در حادثه فوت متخصص قلب
رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به فوت یکی از متخصصین طرحی، بر پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از تکرار این قبیل حوادث تلخ و ناگوار که جامعه پزشکی را آزرده خاطر کرده است، تاکید کرد.
پیشنهاد امروز