۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳
هر میوه یا سبزی که به عنوان "ارگانیک" برچسب گذاری نشده باشد، ممکن است به مواد شیمیایی یا مواد دیگری آلوده باشد.
کد خبر: ۶۹
۱۶ غذایی که ممکن است سمی باشند

به گزارش سرطان نیوز، برای مصرف مواد غذایی که در زیر آمده احتیاط کنید چون ممکن است آغشته به مواد شیمیایی باشند.

۱. سیب
آفت کش‌ها به پوست سیب می‌چسبند و می‌توانند در گوشت زیر آن جذب شوند. میوه‌ها را به خوبی بشویید و قبل از خوردن پوست بگیرید.

۲. کرفس
به طور متوسط ۶۴ ماده شیمیایی غیرقابل شستشو در هر دسته از کرفس یافت می‌شود، با توجه به اینکه کرفس اساساً یک گیاه جذب کننده آب است که مایعات (و سموم) را از خاک می‌کشد، بهتر است ارگانیک آنرا میل کنید.

۳. فلفل دلمه‌ای شیرین
حشرات عاشق این سبزیجات شیرین و ترد هستند و اگر ارگانیک نخرید، با هر لقمه‌ای انواع آفت کش‌های مضر را مصرف می‌کنید.

۴. هلو
اگر عاشق هلو هستید، به جای تازه به سراغ کنسرو‌ها بروید یا هلوی ارگانیک بخورید.

۵. توت فرنگی
توت فرنگی در کالیفرنیا بیشترین مواد شیمیایی را دارد، و آن‌هایی که در آمریکای جنوبی کشت می‌شوند ممکن است بیشتر از این هم باشند، زیرا محدودیت‌ها در کشور‌های در حال توسعه به این شدت نیست. برخی از تولیدکنندگان ارگانیک ظاهرا به شوخی می‌گویند که توت فرنگی‌های معمولی را می‌توان آسیاب کرد به عنوان آفت کش استفاده کرد، زیرا بسیار آلوده هستند.

۶. شلیل
این میوه از خانواده هلو به همان اندازه با مواد شیمیایی پوشیده شده اند و حتی پوست نازک تری دارند تا آن‌ها را جذب کنند.

۷. انگور
تست یک انگور ممکن است برای ۱۵ ماده شیمیایی مختلف مثبت باشد. به نظر شما با خوردن یک مشت از آن‌ها چه مقدار سموم مصرف می‌کنید؟

۸. اسفناج
اسفناج آنقدر مستعد آفت حشرات است که کشاورزان معمولی مجبورند آن را با مواد شیمیایی سرطان زا استفاده کنند تا حشرات را از بین ببرند. حدس بزنید چه چیزی در هر برگ جذب می‌شود؟

۹. کاهو
کاهو و کلم پیچ غیر ارگانیک با مواد شیمیایی بیش از آنچه واقعاً فکر کنید آلوده شده اند. اگر نمی‌توانید خودتان پرورش دهید، لطفاً به جای آن ارگانیک بخرید.

۱۰. گلابی
مانند سیب، این میوه‌ها به طور مداوم برای از بین بردن کنه ها، شته ها، تخم پروانه‌ها و موجودات بی شمار دیگر با مواد شیمیایی اسپری می‌شوند.

۱۱. تمشک و زغال اخته
حشرات کاملاً عاشق این میوه‌ها هستند و میوه‌ها آنقدر ظریف هستند که می‌توانند درست روی بوته از هم جدا شوند. به طور طبیعی، آن‌ها برای رشد و ثبات در کود‌ها و یک کوکتل مطلق از آفت کش‌ها خیس می‌شوند تا حشرات آن‌ها را نیش نزنند.

۱۲. سیب زمینی
ابتدا دانه‌های سیب‌زمینی را در آفت‌کش‌ها می‌پاشند تا از خوردن جوانه‌ها توسط حشرات جلوگیری شود. سپس آن‌ها را با علف کش‌ها اسپری می‌کنند تا گیاه دیگری در نزدیکی آن‌ها رشد نکند در نتیجه تجمع شیمیایی در هسته هر غده ایجاد می‌شود.

به نظر می‌رسد غذا‌هایی که پوست بیرونی ضخیم دارند بهتر از موارد بالا می‌توانند در برابر آلودگی مقاومت کنند.

همچنین چندین غذا وجود دارند که به تنهایی حاوی سطوح بالایی از سموم هستند.

۱۳. شکلات
اکثر مردم هرگز واکنش بدی نسبت به تئوبرومین موجود در شکلات نخواهند داشت، اما کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند ممکن است پس از خوردن آن کاملاً بیمار شوند. گفته می‌شود، شکلات می‌تواند برای سگ‌ها و گربه‌ها کشنده باشد.

۱۴. لوبیا
بیشتر حبوبات (لوبیا و عدس) حاوی ماده شیمیایی به نام فیتوهاماگلوتینین هستند، اگرچه بیشتر در لوبیا قرمز و سفید و به دنبال آن باقالی وجود دارد. لوبیا لیما یا عروس همچنین حاوی سمی به نام لیمارین است که تنها در صورتی خنثی می‌شود که لوبیا‌ها به طور کامل حدود ۱۵ دقیقه در حرارت کم پخته شوند.

عدم دفع سموم این حبوبات می‌تواند منجر به ناراحتی شدید گوارشی شود و حتی در دوز‌های بالاتر کشنده باشد.
۱۵. سیب زمینی سبز
اگر به سراغ سیب‌زمینی‌های ارگانیک می‌روید، تا زمانی که شروع به سبز شدن کنند، کاملاً برای شما مناسب هستند. وقتی جوانه‌ها شروع به سبز شدن می‌کنند، این یک هشدار است که سولانین _ نوعی سم گلیکو آلکالوئیدی است که در گیاهان خانوادهٔ سیب زمینی مانند گوجه فرنگی، بادنجان و سیب زمینی یافت می‌شود_اکنون در غده‌ها وجود دارد و خوردن آن‌ها شما را به شدت بیمار می‌کند.

۱۶. قارچ
قارچ‌هایی که در سوپرمارکت‌ها پیدا می‌کنید برای هرکسی بی‌ضرر خواهند بود، مگر آن‌هایی که به قارچ‌ها حساسیت دارند، اما برخی از مردم علاقه‌مند به جستجوی قارچ‌های وحشی در جنگل‌ها و ... هستند. بیشتر مرگ‌های ناشی از قارچ زمانی اتفاق می‌افتد که افراد کلاه مرگ (Amanita phalloides) یا قارچ‌های فرشته (Amanita bisporigera) را به طور تصادفی می‌خورند. اگر در مورد شناسایی قارچ وحشی متخصص نیستید، احتیاط کنید و چیزی در دهان خود قرار ندهید.

منبع: سایت لایف هک

انتهای پیام/ص
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
09:51 - 1403/01/09
اهم اقدامات «بیمه سلامت» برای فرار از «تله جمعیتی»
جوانی جمعیت، فرزندآوری و فرار از «تله جمعیتی» از جمله دغدغه‌های جدی کشور طی سال‌های اخیر بوده و در این راستا درمان مناسب و کم‌هزینه زوج‌های نابارور در دستور کار جدی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت قرار گرفته و در طرح‌هایی مانند بیمه رایگان مادران باردار و کودکان تا ۵ سالگی، گسترش مراکز درمان ناباروری و همچنین گسترش پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری خود را نشان داده است.
09:48 - 1403/01/09
پیگیری‌های نظام پزشکی در حادثه فوت متخصص قلب
رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به فوت یکی از متخصصین طرحی، بر پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از تکرار این قبیل حوادث تلخ و ناگوار که جامعه پزشکی را آزرده خاطر کرده است، تاکید کرد.
پیشنهاد امروز