۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
عضوکمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: واکسن های بر پایه پروتئین تولید داخل (پاستوکووک، کووپارس، اسپایکوژن) می تواند گزینه مناسبی برای این مرحله از واکسیناسیون باشد.
کد خبر: ۲۹

 

 

به گزارش سرطان نیوز، محمد وجگانی عضوکمیته علمی ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: تزریق دز چهارم واکسن فعلا برای کسانی که مشکل نقص ایمنی دارند مطرح شده است.

وی با بیان اینکه توصیه شده است افرادی که سرکوب سیستم ایمنی بدن دارند و یا به دلایلی دچار نقص ایمنی هستند دز چهارم واکسن کرونا را دریافت کنند، افزود: پلفترم خاصی برای تزریق دز چهارم واکسن مد نظر نیست اما واکسن های بر پایه پروتئین تولید داخل(پاستوکووک، کووپارس، اسپایکوژن) می تواند گزینه مناسبی برای این مرحله از واکسیناسیون باشد.

وجگانی تصریح کرد: واکسن های مد نظر تولید داخل در صورتی می توانند برای تزریق دز چهارم استفاده شوند که مجوز این مرحله را دریافت کرده باشند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا ادامه داد: افراد بالای 75 سال نیز در حال حاضر مشمول کسانی هستند که می توانند دز چهارم واکسن را دریافت کنند.

وجگانی گفت: سه تا چهار ماه فاصله بین تزریق دز سوم و چهارم است و افرادی که این مدت از تزریق در بوسترشان گذشته و شرایط دریافت دز چهارم را نیز دارند، می توانند برای دریافت دز چهارم اقدام کنند.

انتهای پیام/ص
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
09:51 - 1403/01/09
اهم اقدامات «بیمه سلامت» برای فرار از «تله جمعیتی»
جوانی جمعیت، فرزندآوری و فرار از «تله جمعیتی» از جمله دغدغه‌های جدی کشور طی سال‌های اخیر بوده و در این راستا درمان مناسب و کم‌هزینه زوج‌های نابارور در دستور کار جدی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت قرار گرفته و در طرح‌هایی مانند بیمه رایگان مادران باردار و کودکان تا ۵ سالگی، گسترش مراکز درمان ناباروری و همچنین گسترش پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری خود را نشان داده است.
09:48 - 1403/01/09
پیگیری‌های نظام پزشکی در حادثه فوت متخصص قلب
رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به فوت یکی از متخصصین طرحی، بر پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از تکرار این قبیل حوادث تلخ و ناگوار که جامعه پزشکی را آزرده خاطر کرده است، تاکید کرد.
پیشنهاد امروز